آیا مزاحمت تلفنی جرم است؟مجازات مزاحمت چیست؟

ارسال شده توسط وکیل پایه یک دادگستری در ۱۴۰۱-۰۸-۱۱
۳.۷
(۳)

یکی از انواع مزاحمت ها را میتوان مزاحمت تلفنی نام برد. پشت مزاحمت های تلفنی هدف های متختلفی وجود دارد. یکی از اهداف مزاحمت تلفنی میتواند برهم زدن آرامش و امنیت دیگران باشد. شاید باورش سخت باشد اما برخی از مزاحمت های تلفنی فقط جنبه سرگرمی دارد. حال در این مطلب بهترین وکیل اصفهان به بحث اینکه آیا مزاحمت تلفنی جرم است؟ مجازات مزاحمت چیست؟ میپردازد. همراه ما باشید.

مزاحمت تلفنی چیست؟

برای درک بهتر مطلب بهتر است در ابتدا مزاحمت تلفنی را تعریف کنیم. بهترین وکیل اصفهان بیان میکند. مزاحمت تلفنی عبارت است از هرگونه مزاحمتی که در آن شخصی، خط تلفن شما را مشغول کند و این مشغول کردن، باعث آزار و اذیت شما شود، مزاحمت خواهد بود. برای فرض کنید شخصی مدام تماس بگیرید و فقط فوت کند. چون موجب سلب آرامش شما میشود. میتوانید آن را پیگیری کنید. باید بدانید که چون در قانون مجازت اسلامی برای آن مجازات در نظر گرفته شده است. از این رو مزاحمت تلفنی جرم است.

انواع مزاحمت تلفنی

جرم مزاحمت تلفنی از دسته اجرامی است که میتواند به روش های مختلف انجام شود. برای مثال فوت کردن یا سوت زدن در تلفن، زنگ زدن و قطع کردن مکرر، زنگ زدن و حرف نزدن، گفتن کلمات رکیک و ناسزا در تلفن، گفتن شایعه یا خبر دروغ و ..

آیا مزاحمت تلفنی جرم است؟مجازات مزاحمت چیست؟

مجازات مزاحمت تلفنی

همانطور که در متن فوق بهترین وکیل حقوقی اصفهان بیان کرد. برای مزاحمت تلفنی در قانون مجازات اسلامی مجازاتی در نظر گرفته شده است. اگر شما بتوانید در دادگاه ثابت کنید. که شخصی برای شما مزاحمت تلفنی ایجاد میکند. دادگاه با توجه به شدت مزاحمت، آن شخص را به ۱ ماه تا ۶ ماه حبس محکوم خواهد کرد. باید بدانید که جرم مزاحمت تلفنی غیرقابل گذشت است. یعنی اگر شاکی گذشت کند. رسیدگی کیفری پرونده متوقف نخواهد شد. همچنین حبس جرم مزاحمت تلفنی،  قابل تخفیف است. چرا که جزو مجازات حبس تعزیری است.

نحوه شکایت از مزاحم تلفنی

در اولین مرحله از شکایت بهترین وکیل کیفری در اصفهان بیان میکند که باید در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی شکواییه خود را ثبت کنید. سپس شکواییه شما به دادسرای صالح فرستاده میشود. پس از مشخص شدن شعبه دادسرا، داداسرا به شما دستور استعلام از مخابرات را خواهد داد. بعد از گرفتن استعلامات لازم در صورتی که دادسرای تماس های مکرر از سوی متهم را تایید کند. دادسرا ابلاغیه ای برای متهم ارسال میکند. در صورت عدم حضور حکم جلب او صادر میگردد. چنانچه دادسرا وقوع جرم را احراز نکند. قرار منع تعقیب صادر نموده، در غیر این صورت با صدور قرار جلب به رسیدگی، پرونده را به دادگاه کیفری دو ارسال می نماید.

در نهایت دادگاه کیفری دو با ارسال ابلاغیه وقت دادرسی برای شاکی و متهم تشکیل گردیده و در صورتی که وقوع جرم مزاحمت تلفنی را محرز بداند، به صدور حکم مجازات برای متهم جرم مزاحمت تلفنی اقدام می نماید . این حکم، ظرف ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ، قابل تجدیدنظر خواهی در دادگاه تجدیدنظر استان می باشد. پیشنهاد میشود. جهت تسهیل روند این نوع شکایت از یک وکیل کیفری در اصفهان کمک بگیرید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

Average rating ۳.۷ / ۵. تعداد آرا: ۳

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

نوشته شده توسط وکیل پایه یک دادگستری تاریخ ارسال ۱۴۰۱/۰۸/۱۱ بدون نظر 846 نمایش دسته کیفری

دیدگاه کاربران

هنوز کسی نظری ارسال نکرده است.شما اولین نفر باشید.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


مطالب مرتبط