ازدواج سفید در ایران و جهان

ارسال شده توسط وکیل پایه یک دادگستری در ۱۴۰۱-۰۷-۲۱
۰
(۰)

ازدواج سفید عبارتی آشنا است که حتما در خصوص آن شنیده اید. در ادامه بهترین وکیل اصفهان درباره ازدواج سفید در ایران و جهان و مضرات و مجازات آن در ایران اطلاعاتی را در اختیارتان قرار خواهد داد.

ازدواج سفید چیست؟

ازدواج سفید نوعی از تشکیل زندگی زناشویی است که بدون رسمیت است. یعنی در هیچ دفتر ازدواج و ثبت اسنادی ثبت نمیشود. در واقع زن و مرد بدون گذران هیچ آداب و رسومی زندگیشان را زیر یک سقف شروع خواهند کرد. در چنین ارتباطی طرفین تعهد قانونی و شرعی نسبت به یکدیگر ندارند. و نمی‌توانند مدعی حق و حقوقی نسبت به یکدیگر باشند. ازدواج سفید در ایران نوعی شوک فرهنگی محسوب میشود. چرا که سالیان زیادی است که جوامع غرب با این سبک ازدواج روبرو هستند. اما در ایران به تازگی سرو صدایی به پا کرد. در حالی که این ازدواج در ایران و در بین مردم اصلا مورد قبول نیست.

پیدایش ازدواج سفید

ازدواج سفید در ایران و جهان

ازدواج سفید برای اولین بار در ایالات متحده امریکا و زیر پرچم جنبشی به نام آزادی زنان پایه ریزی شده است. اگرچه جنبش آزادی زنان با هدف و نیت توسعه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و … کشور و تحقق مفهوم عدالت در همه ابعاد برای زنان شکل گرفت، اما سال‌ها بعد این جنبش به نام انقلاب جنسی دربین کارشناسان معرفی گشت و ابعاد عدالت جویانه و ضد تبعیض آن جایش را به ناهنجاری‌ها و رفتارهای نامتعارف و ابتذال محور در بین زنان داد. درست است که ماهیت و هدف جنبش آزادی زنان دارای ارزشمندی‌های زیادی برای جامعه ایالات متحده امریکا بود ولی نمی‌توان از ناهنجاری‌ها و سنت شکنی‌های غیر اخلاقی آن چشم پوشی کرد. از آن زمان بود که پدیده ازدواج سفید و شروع زندگی مشترک بدون لحاظ مسائل قانونی و رسمی ترویج یافت.

دلایل گرایش به ازدواج سفید

همانطور که در ابتدا به آن اشاره شد گرایش به ازدواج سفید در ایران نیز زیاد شده است. دلایل این گرایش را از نظر بهترین وکیل اصفهان به شرح زیر است:

  • مشکالت مالی
  • محک زدن رابطه
  • عدم اعتقاد به ازدواج
  • آشنایی بیشتر قبل از ازدواج
  • عدم مسئولیت پذیری

انواع ازدواج سفید در ایران و جهان

ازدواج سفید در ایران و جهان

ازدواج سفید را میتوان شامل دو دسته دانست. دسته اول هم خانگی و دوسته دوم هم باشی. در دسته اول یعنی هم خانگی خانم و آقا بدون هیچ عقد شرعی و رسمیت قانونی با یکدیگر در یک خانه بدون ارتباط جنسی زندگی میکنند. این سبک ازدواج سفید در ایران مورد قبول نیست. در دسته دوم هم باشی دو فرد غیر هم جنس بدون ثبت رسمی و هیچ خطبه و عقدی مشترکاً در یک خانه زندگی و روابط زناشویی برقرار می‌کنند. این سبک در واقع زندگی زناشویی بدون ازدواج است. در کشورهای اروپایی و آمریکایی این سبک بسیار رواج دارد.

اثرات نامطلوب ازدواج سفید

ازدواج سفید طبیعتا اثرات نامطلوبی بر طرفین ازدواج خواهد داشت. بهترین وکیل خانوداه در اصفهان این اثرات نامطلوب را به شرح زیر بیان میکند:

  • خیانت جنسی زوجین به همدیگر
  • عدم تعهد و وفاداری و پایبندی به زندگی مشترک
  • جایگزینی زندگی زناشویی با تفریح و خوشگذرانی
  • بروز مشکل در روابط خانوادگی
  • عدم حمایت عاطفی و اقتصادی از طرف خانواده ها
  • توسعه و ترویج فساد و بی بند و باری

مجازات ازدواج سفید در ایران

ازدواج سفید در ایران و جهان

ازدواج سفید در ایران برخلاف قوانین شرعی و دین میباشد. قانونگذار مجازاتی را برای آن در نظر گرفته است. طبق ماده ۴۹ قانون حمایت از خانواده، چنانچه مردی بدون ثبت در دفاتر رسمی اقدام به ازدواج دائم نماید و از ثبت آن خودداری کند، علاوه بر اینکه باید ازدواج را به ثبت برساند ، به پرداخت جریمه نقدی ( از ۸۰ میلیون ریال تا ۱۸۰ میلیون ریال ) و حبس ( از ۹۱ روز تا ۶ ماه ) محکوم خواهد شد. همچنین اگر افرادی صرفا به صورت توافقی این نوع زندگی مشترک را انتخاب کنند، چنین توافقی برخلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه می باشد و نامشروع است که از حیث ارتکاب عمل نامشروع و فعل حرام مطابق ماده ی ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی قابل تعقیب خواهند بود و مجازات خواهند شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

Average rating ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

نوشته شده توسط وکیل پایه یک دادگستری تاریخ ارسال ۱۴۰۱/۰۷/۲۱ بدون نظر 254 نمایش دسته کیفری

دیدگاه کاربران

هنوز کسی نظری ارسال نکرده است.شما اولین نفر باشید.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


مطالب مرتبط