استعلام حساب بانکی همسر برای دریافت مهریه

ارسال شده توسط وکیل پایه یک دادگستری در ۱۴۰۱-۰۴-۰۸
۳
(۶)

استعلام حساب بانکی برای دریافت مهریه

مهریه حق شرعی و قانونی و عرفی زوجه است و پرداخت آن توسط زوج الزامی است و با مطالبه زوجه، وی ملزم به پرداخت این حق شرعی و قانونی به وی است. در این مطلب به استعلام حساب بانکی برای مهریه می‌پردازیم.

درصورتیکه زوجه مطالبه مهریه خود را بکند و آن وجه نقد باشد بایست پس از مراجعه به دفتر ازدواجی که پیوند در آن ثبت گردیده تقاضای اصدار اجراییه نماید. پس از این تقاضا، اجراییه به زوج ابلاغ می‌شود و وی ظرف مدت ۱۰ روز از تاریخ ابلاغیه فرصت دارد مهریه مطالبه شده را بپردازد.

غیر از این زن برای گفتن مهریه خود قادر است اقدام به توقیف اموال مرد برای مهریه نماید. به این صورت می‌تواند موجودی حساب پس انداز یا تا اینکه حقوق ماهیانه زوج را اینگونه مسدود کند.

لیست مال هایی قابل توقیف برای مهریه

  • زمین
  • آپارتمان
  • حساب پس انداز بانکی
  • سهام
  • حقوق ماهیانه
  • تلفن همراه
  • خودرو
  • مطالبات زوج از شخص ثالث

چگونه میتوان حساب بانکی را بخاطر مهریه توقیف کرد؟

منبع اجرای حکم دادگاه بایست به درخواست زن بانک مرکزی فرمان می دهد که فهرستی از تمامی جساب های مرد که در بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری را برای توقیف به مرجع نامبرده ارائه کند.

اینگونه دادسرا بایست به درخواست زن یا خوانده دعوای اعسار به ماخذها مربوطه که شامل ادارات ثبت محل و شهرداری ها دستور دهد که بر اصل نشانی کامل ملک یا نام مالک، پلاک‌ ثبتی ملکی را که احتمال تعلق آن به بدهکار وجود دارد برای توقیف به دادسرا اعلام کند.

این دستور در مورد تمامی مراجعی که به هر نحو اطلاعاتی در مورد اموال اشخاص دارند اینگونه مجری است. ماخذها مذکور در این ماده مکلفند به دستور دادسرا فهرست و مشخصات اموال متعلق به بدهکار و اینگونه فهرست نقل و انتقالات و هر نوع تغییر دیگر در اموال مذکور از وقت یک‌سال قبل از اصدار دستور قطعی به بعد را به دادسرا اعلام کنند. اگر در مورد مهریه و استعلام حساب بانکی برای مهریه سوال دارید با وکیل اصفهان تماس حاصل نمایید و مشورت بگیرید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

Average rating ۳ / ۵. تعداد آرا: ۶

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

نوشته شده توسط وکیل پایه یک دادگستری تاریخ ارسال ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ بدون نظر 1212 نمایش دسته خانواده

دیدگاه کاربران

هنوز کسی نظری ارسال نکرده است.شما اولین نفر باشید.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


مطالب مرتبط