تعداد وکیل برای دعاوی کیفری و حقوقی تا چه تعداد است؟

ارسال شده توسط وکیل پایه یک دادگستری در ۱۳۹۸-۰۳-۲۸
۳.۳
(۶)

آیا یک شخص میتواند هر تعداد وکیل که میخواهد در اختیار بگیرد؟به قبول وکالت یک پرونده توسط چند وکیل پایه یک دادگستری را وکالت اجتماعی میگویند که همه آنها با هم و به صورت دسته جمعی در خصوص پرونده اقدام کنند و در جلسه ی دادرسی حاضر گردند.مطابق قانون جدید آیین دادرسی مدنی ، حداکثر تعداد وکیل انتخابی در دعاوی کیفری و حقوقی با هم متفاوت میباشد.در کلیه دعاوی حقوقی هریک از دوطرف دعوی میتوانند حداکثر تا دو وکیل اختیار کنند .در مقابل ، در دعاوی کیفری فرد شاکی این اختیار را دارد که تا هر تعدادی که بخواهد وکیل انتخاب کند و هیچ محدودیت قانونی برای آن در نظر گرفته نشده است ولی فرد متهم در تحقیقات مقدماتی درمورد تعداد اختیار وکیل محدود بوده و  تنها می تواند یک وکیل اختیار کند.

 

تعداد وکیل در مرحله دادرسری و دادگاه

در دعاوی کیفری در مرحله تحقیقات مقدماتی شخص متهم تنها میتواند یک وکیل اختیار کند مگر اینکه حکم تبصره ماده ٣۴۶ ق.آ.د.ک را که مقرر داشته در غیر جرائم موضوع صلاحیت دادگاه کیفری یک ،طرفین میتوانندحداکثر دو وکیل در دادگاه انتخاب نمایند به شاکی در مرحله تحقیقات مقدماتی تسری دهیم .اما در مرحله رسیدگی در محاکم تجدیدنظر استان و دیوان عالی کشور دیگر محدودیت قانونی در تعداد انتخاب وکیل مقرر نشده است.

 

در چه صورت تشکیل جلسه دادگاه بدون حضور وکیل متهم اعتبار ندارد؟

درمورد جرایمی که مجازات آنها سلب حیات، حبس ابد، قطع عضو، مجازات تعزیری درجه سه و بالاترو جنایت عمدی مستلزم پرداخت نصف دیه کامل و بیشتر باشد حضور وکیل انتخابى یا تسخیرى متهم براى قانونى بودن جلسه رسیدگى، اجباری می باشد.

همچنین درمورد جرایم اطفال و نوجوانان علاوه بر موارد فوق ، در جرائم تعزیری درجه شش و بالاتر و نیز جرایم مستلزم پرداخت دیه و ارش بیش از خمس دیه کامل ،اختیار کردن وکیل برای متهم اجباری است.

 

مشاوره با بهترین وکیل اصفهان

در صورت نیاز به مشاوره و اختیار وکیل در تمام زمینه های حقوقی , کیفری , خانواده , ثبتی , امور حسبی و … با حسین یاوری بهترین وکیل کیفری اصفهان  می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن جهت مشاوره: ۰۹۱۳۳۹۴۰۴۳۰

برای مشاوره حقوقی آنلاین نیز میتونید با ارسال فرم ارزیابی از مشاوره رایگان وکیل حسین یاوری ، بهترین وکیل کیفری اصفهان بهره مند گردید  . برای اطلاع بیشتر در خصوص مشاوره حقوقی رایگان با ما در تماس باشید.

 

ارسال فرم مشاوره رایگان

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

Average rating ۳.۳ / ۵. تعداد آرا: ۶

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

نوشته شده توسط وکیل پایه یک دادگستری تاریخ ارسال ۱۳۹۸/۰۳/۲۸ 1 نظر 23313 نمایش دسته حقوقی, کیفری

دیدگاه کاربران

مینو در تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۸

سلام میشه همزمان برای مهریه یه وکیل و برای طلاق از طرف زوجه یه وکیل دیگه گرفت؟
یا اینکه باید صبر‌کنم اول تکلیف مهریه معلوم بشه بعد برای طلاق اقدام کنم؟
لطفا راهنماییم کنید؟


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


مطالب مرتبط