شماره تلفن وکیل اصفهان

ارسال شده توسط وکیل پایه یک دادگستری در ۱۴۰۰-۱۲-۱۶
۵
(۱)

زمانی که برای شما مشکلی پیش می آید یا به هر دلیل از لحاظ مالی یا شخصی با فرد دیگری به مشکلی بر می خورید چه تصمیمی می گیرید؟ به تنهایی مشکل را حل کنید؟ یا اقدام قانونی کنید؟ قطعا بهترین راه برای حل مشکلاتتان این است که به صورت قانونی و مسالمت آمیز حل شود تا اینکه با اقدامات شخصی کار را برای خود و طرف مقابل پیچیده تر کنید برای همین عقل سلیم میگوید بهتر با وکیل مشورت کنید و اگر اصفهان باشید نیاز به شماره تلفن وکیل اصفهان دارید.

همچنین گاهی اقدامات و انتقام های شخصی شما علیه شخص مقابل، جرم تلقی می شود و شما را مقصر ماجرا کند. اما گام اول برای حل مسائل قانونی چیست؟ اولین اقدام برای اینکه در دادگاه یا دادسرای به پرونده شما رسیدگی شود طرح دعوا و تشکیل پرونده است.

شما به عنوان یک شهروند لازم است که از این فرایند قانونی آگاهی داشته باشید تا بتوانید کارهای اولیه برای طرح دعوا را انجام دهید. در ادامه ما قصد داریم شما را با پرونده های قضایی و تفاوت آن آشنا کنیم.

پرونده قضایی چیست؟

دعوای قضایی یا اقامه دعوا هم به عملی گفته می شود که شما به عنوان یک شهروند بابت مشکلی که برای شما پیش آمده است، به عنوان خواهان یا شاکی، در خواست رسیدگی به آن را دارید تا در خصوص خسارت و ضرری که بر اثر دعوا به شما وارد شده است، دادگاه بررسی و رای صادر کند. در این دعوا طرف مقابل شما خوانده یا متهم نام دارد.

پرونده های قضایی یا حقوقی هستند یا کیفری که بسته به نوع آن در مراجع متفاوتی پرونده تشکیل می شود.به همین جهت برای هر کدام وکیل متخصص خود را نیاز دارید و باید شماره تلفن وکیل اصفهان در همان زمینه را داشته باشید.

پرونده حقوقی چیست؟

پرونده های حقوقی معمولا ناشی از تعهدات و قرارداد ها است. یعنی شما در پرونده ی حقوقی در پی انجام تعهدات مالی و غیر مالی هستید که بر سر آن با طرف معامله توافق کرده اید. یا مثلا دعاوی مربوط به چک، الزام به تنظیم سند، مسائل مربوط به امور خانوادگی، نکاح، طلاق، حضانت فرزند، ارث و … همه جز دعاوی حقوقی هستند.

بعد از ارسال دادخواست، پرونده در دادگاه صالح بررسی می شود و رای صادر خواهد شد. لازم به ذکر است تنوع زیادی در پرونده های حقوقی وجود دارد مثل رهن، اجاره، عقود، مطالبه سرقفلی و گرفتن حق کسب و پیشه. اما شما از همه ی این دعاوی آگاهی ندارید و به همین دلیل است که در این خصوص باید شماره تلفن وکیل اصفهان در امور حقوقی را داشته باشید و با ایشان مشورت نمایید.

پرونده ی کیفری چیست؟

پرونده های کیفری برای زمانی است که شخصی جرمی مرتکب شده است و شما به عنوان زیان دیده از او شکایت می کنید. سپس در دادسرا پرونده ای تشکیل می شود و تحقیقات در این خصوص آغاز می شود.

سپس بعد از این که مقام قضایی تشخیص دهد جرمی واقع شده است؛ کیفر خواست صادر کرده و پرونده برای رسیدگی و صدور رای به دادگاه صالح ارسال می شود.

پس از رسیدگی زمانی که جرم شخص مشخص شود و اثبات شود، دادگاه برای او مجازات تعیین می کند. مجازات ها بسته به جرایمی که فرد مرتکب می شود متفاوت هستند؛ مثل حبس، جزای نقدی، شلاق، اعدام یا قصاص.

گاهی پرونده های کیفری ناشی از تخلفاتی است که در رابطه با موضوعات حقوقی اتفاق می افتد. مثلا تصور کنید همسر شما نفقه را پرداخت نمی کند، در این صورت شما می توانید به جرم ترک انفاق از او شکایت کنید. زیرا ترک انفاق طبق قانون مجازات اسلامی، جرم است و این جرم ناشی از یک رابطه ی حقوقی یعنی نکاح پیش می آید.

به صورت کلی موضوعاتی که نیازمند شکایت و تشکیل پرونده کیفری هستند عبارتند از: سرقت، کلاهبرداری، خیانت در امانت، تجاوز به عنف، توهین و افترا، ضرب و شتم و …که در قانون این موارد جرم بوده و برایش مجازات تعیین شده است.شما از همه ی این دعاوی آگاهی ندارید و به همین دلیل است که در این خصوص باید شماره تلفن وکیل اصفهان در امور کیفری را داشته باشید و با ایشان مشورت نمایید.

شماره تلفن وکیل اصفهان

همانگونه که در فوق مختصری در خصوص انواع دعاوی توضیح داده شد بی شک در هر زمینه نیازمند وکیلی متخصص و با تجربه در همان موضوع هستید در همین راستا وکیل پایه یک دادگستری حسین یاوری در زمینه دعاوی حقوقی،کیفری ،خانواده و ملکی میتواند گزینه مناسبی برای مشاوره و اعطای وکالت باشد که میتواند با جستجو در اینترنت رزومه وی را نیز ببینید.

تلفن جهت هماهنگی و رزرو نوبت مشاوره با این وکیل : ۰۹۹۰۱۸۶۰۰۲۰ – ۰۹۱۳۳۹۴۰۴۳۰

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

Average rating ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

نوشته شده توسط وکیل پایه یک دادگستری تاریخ ارسال ۱۴۰۰/۱۲/۱۶ بدون نظر 635 نمایش دسته تجاری, حقوقی, خانواده, کیفری, ملکی, وصول مطالبات

دیدگاه کاربران

هنوز کسی نظری ارسال نکرده است.شما اولین نفر باشید.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


مطالب مرتبط