هر آنچه که باید درباره شرایط ملاقات زندانی بدانید

ارسال شده توسط وکیل پایه یک دادگستری در ۱۴۰۱-۰۹-۰۷
۳
(۴)

هر زندانی حق ملاقات با خوایشاوندان و آشنایان خود را دارد. در واقع بهتر است بگوییم کلیه زندانیان اعم از متهم و محکوم میتوانند بر طبق قانون خوایشاوندان و آشنایان خود ملاقات کنند. بهترین وکیل اصفهان بیان میکند در برخی مواقع نیز ممکن است متهم یا محکوم ممنوع الملاقات شوند. که در این صورت بازپرس یا داورزی که ملاقات را برای زندانی ممنوع کرده است. باید دلایل این ممنوعیت را در دستور مذکور خود ذکر کند. در ادامه مطلب همراه بهترین وکیل اصفهان باشید تا هر آنچه که باید درباره شرایط ملاقات زندانی بدانید را در اختیارتان قرار دهد.

شرایط ملاقات زندانی چیست؟

طبق ماده ۱۸۲ بهترین وکیل حقوقی اصفهان بیان میکند. زندانیان حق ملاقات هفتگی یا ماهانه با خوایشاوندان خود مثل پدر، مادر، همسر، برادر، خواهر و فرزندان، پدرو مادر همسر خود را دارند. اما اگر افرادی غیر از افراد نام برده شده قصد ملاقات با زندانی را دارند. شرایط ملاقات زندانی کاملا متفاوت است. در ابتدا باید درخواست خود را همراه با دلیل ملاقات به مسئولین زندان ارائه کنند.. بعد از برسی های درخواست توسط مسئولین زندان اگر مسئولین موافقت کنند شخص میتواند با زندانی ملاقات کند. البته باید مقرارت زندان رعایت شود.

استثنائات ملاقات

استثنائات در هر مسئله ای وجود دارد. از این رو این استثنائات شامل ملاقات زندانیان نیز میشود. حتما به گوشتان خورده است که رفتار و عملکرد زندانی در زندان میتواند یک شرط برای رسیدگی به در خواست هایش باشد. برای مثال اگر یک زندانی حسن رفتار و کردار خود را ثابت کند میتواند تحت نظر رئیس زندان با همسر و فرزندان و.. ملاقات حضوری البته با حضور مامور داشته باشد. بهترین وکیل اصفهان به این موضوع اشاره دارد که در برخی موارد دیده شده که بنا به درخواست های زندانی و موافقت رئیس زندان و یا قاضی ناظر زندان به زندانی اجازه ملاقات خصوصی بدون حضور مامور با همسر و فرزندان داده شده است.

هر آنچه که باید درباره شرایط ملاقات زندانی بدانید

قرار ملاقات با وکیل

یکی از حقوقی که وکلا از آن برخوردارند و در واقع قانون این اجاره به وکلا میدهد این است که در صورت داشتن وکالت نامه رسمی برای محافظت از حقوق موکل خود میتواند در هر زمانی که اضطراری بود. موکل خود را ملاقات کند. بهترین وکیل اصفهان بیان میکند. وکلای دادگستری باید از مقامات قضایی مجوز کتبی بگیرند و بعد از آن باید وکالتنامه رسمی خود را به زندان تحویل دهند. بهترین وکیل حقوقی اصفهان همچنین بیان میکند که وکلا میتوانند در خواست ملاقات با موکل خود در اتاقی مجزا را داشته باشند. از دیگر شرایط ملاقات زندادنی میتوان به این مورد هم اشاره کرد. که اگر زندانی ممنوع الملاقات است. وکیل میتواند بعد از گرفتن اجازه از مقام قضایی مورد نظر میتوانند با زندانی ملاقات کند.

چه کسانی ممنوع الملاقات هستند؟

دلایل مختلفی میتواند سبب شود که زندانی ممنوع الملاقات شود. و در واقع میتوان گفت ممنوع الملاقات بودن به عوامل مختلفی بستگی دارد. بهترین وکیل اصفهان با مثالی ساده بیان میکند. فرض کنید زندانی در زندان موجب دردسر بزرگی در زندان شده در این جور مواقع اگر قاضی بفهمد. علاوه بر حکم ممنوع الملاقاتی حکم انفرادی یا جریمه هم می دهد. معمولا حکم های ممنوع الملاقاتی دارای زمانی مشخص و تاریخ خاصی هستند. و در واقع بعد از تایم مشخص میتوان با زندانی ملاقات کرد. البته به شرطی که حکم ممنوع الملاقاتی ربطی به قتل یا غیره نداشته باشد. بهترین وکیل حقوقی اصفهان بیان میکند که زمان ممنوع الملاقات بودن متغییر است. به نسبت خطای فرد درون زندان از یک هفته تا یکسال ممنوع الملاقاتی وجود دارد. بهترین وکیل اصفهان متذکر شد. همیشه مدت زمان انفرادی و ممنوع الملاقاتی بودن یکی است.

هر آنچه که باید درباره شرایط ملاقات زندانی بدانید

شرایط ملاقات زندانی محکوم به اعدام

زندانیان محکوم به اعدام شرایط ملاقات خاصی دارند. بهترین وکیل اصفهان درخصوص این دسته از افراد بیان میکند قبل از اعدام این زندانیان در قرنطینه به صورت انفرادی قرار میگیرند. این زندانیان حق دارند که ملاقات حضوری با خویشاوندان و نزدیکان خود داشته باشند. در واقع این آخرین ملاقات با زندانی محکوم به اعدام است. از این رو قانونگذار این حق را برای فرد محکوم قائل میشود و تحت هیچ شرایطی از او سلب نمیشود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

Average rating ۳ / ۵. تعداد آرا: ۴

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

نوشته شده توسط وکیل پایه یک دادگستری تاریخ ارسال ۱۴۰۱/۰۹/۰۷ بدون نظر 1258 نمایش دسته کیفری

دیدگاه کاربران

هنوز کسی نظری ارسال نکرده است.شما اولین نفر باشید.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


مطالب مرتبط