چگونه کلاهبرداری در اینستاگرام را پیگیری کنیم؟

ارسال شده توسط وکیل پایه یک دادگستری در ۱۴۰۱-۰۷-۲۵
۳.۳
(۸۶)

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی جهانی که میلیون ها کابر فعال ایرانی دارد. این اپلیکیشن برای بسیاری از مشاغل مفید واقع شد. در واقع بسیاری از مشاغل از طریق این شبکه اجتماعی خود را معرفی کردند. و کم کم امکان خرید و فروش کالا در این اپلیکشن اضافه شد. همچنان که کسب و کار آنلاین با این برنامه پیشرفت کرد. کلاهبرداری در اینستاگرام افزایش یافت. که در ادامه بهترین وکیل در اصفهان به طور مفصل به آن میپردازد.

کلاهبرداری در اینستاگرام

اینستاگرام در مدت زمان کمی توانست میلیون ها شغل را معرفی کند. و هزاران مشاغل خانگی را حمایت کند. و سبب پیشرفت آن ها شود. اما بعد از راه اندازی کسب و کار آنلاین در اینستاگرام مشکلاتی نظیر کلاهبرداری از اینستاگرام هم به وجود آمد. یکی از روش های کلاهبرداری در اینستاگرام را بیان میکند. فرض کنید پیجی در اینستاگرام محصولات خود را ارائه میکند و شما مبلغی برای خرید یکی از محصولات واریز میکنید. پس از واریز شما آن شخص بدون ارائه خدمات یا ارسال کالایی برای شما، اکانت شما را بلاک می‌کند. تا شما هیچ دسترسی به او نداشته باشید. در چنین شرایطی که هیچ دسترسی ندارید چه باید بکنید؟ در ادامه همراه بهترین وکیل اصفهان باشید.

شکایت از کلاهبردار در اینستاگرامی

شکایت از کلاهبرداران اینستاگرامی بسیار ساده است. فقط برای شکایت نیاز به ارائه مدارکی که صحت کلاهبرداری شما را نشان دهد، دارید. برای مثال عکس یا فیلم از صفحه گوشی شما که درستی ادعای شما را تأیید کند. برخی از افراد بر این باورند که چون اینستاگرام یک اپلیکیشن خارجی است. بنابراین امکان شکایت وجود ندارد. این یک تصور اشتباه است. این جرائم در دادسرای جرائم رایانه‌ای موردبررسی قرار می‌گیرند.

چگونه کلاهبرداری در اینستاگرام را پیگیری کنیم؟

چطور میتوانیم از پیج های اینستاگرامی شکایت کنیم؟

باید با مدارکی که بتواند صحت ادعای شما را از کلاهبرداری اینستاگرامی ثابت کند را جمع آوری کنید. سپس به پلی فتا یا همان دادسرای جرائم رایانه ای مراجعه کنید. سپس شکایت خورا مطرح کنید. شکایت شما پس از برسی های لازم به پلیس فتا ارجا داده میشود. امکان ثبت شکایت به‌صورت مجازی نیز وجود دارد‌‌.

مراحل ثبت شکایت مجازی

بهترین وکیل اصفهان بیان میکند. که برای ثبت مجازی شکایت ابتدا باید به سایت پلیس فتا مراجعه کنید.

www.cyberpolice.ir/fata-offices در محله بعد باید به قسمت ثبت شکایت رفته و شکایت خود را ثبت کنید. پس از ثبت شکایت کلاهبرداری در اینستاگرام این موضوع به‌ راحتی از طریق پلیس فتا قابل پیگیری است.

راه تشخیص صفحات اینستاگرامی معتبر

چگونه کلاهبرداری در اینستاگرام را پیگیری کنیم؟

یکی از روش هایی که میتوانید در هنگام خرید پیج های معتبر را از پیچ های کلاهبردار تشخیص دهید. نماد اعتبار الکترونیکی آن ها است. که میتواند نمادی برای تایید کاربری پیج مورد نظر باشد. همچینین در هنگام خرید از پیج اینستاگرامی حتما بررسی کنید که آیا پیج مورد نظر رضایت مشتری داشته باشد. داشتن رضایت مشتری به این معنا است که اشخاص دیگری هم از پیج موردنظر خرید کرده‌اند و از خرید خود رضایت کامل را دارند. همچنین در هنگام خرید اینترنتی حتما فیش واریزی خود را به همراه داشته باشید. 

نمونه شکوائیه کلاهبرداری اینستاگرامی

ریاست محترم دادسرای عمومی (دادسرای جرائم رایانه‌ای)

با سلام

احتراماً؛ به استحضار عالی می‌رساند:

اینجانب در اواخر سال گذشته طی تبلیغات اینستاگرامی مشتکی عنه جهت خرید از پیج اینستاگرامی: …….. در تاریخ ……… جمعاً مبلغ پنج میلیون تومان به حساب فردی به نام …… به شماره کارت ….. واریز نمودم؛ اما متاسفانه با گذشت حدود ۲ ماه خبری از اجناس وعده داده شده نیست.

این شخص با ظاهر سازی و انجام اعمال متقلبانه در قالب تبلیغات مختلف خود را فروشنده لباس‌های ارزان قیمت معرفی می‌کند و بدون اینکه کالایی تحویل دهد با گرفتن سفارش‌های متعدد صرفاً از افراد مختلف پول می‌گیرد.

بنابراین به موجب ماده ۱۰۷ قانون آیین دادرسی کیفری بنده تقاضای تأمین خواسته بصورت فوری و به صورت انسداد حساب مشتکی عنه به شماره مذکور را به میزان واریزی دارم.

همچنین، به موجب ماده ۱۳ قانون جرائم رایانه‌ای تقاضای مجازات این فرد را به عنوان کلاهبردار رایانه‌ای می‌نمایم.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

Average rating ۳.۳ / ۵. تعداد آرا: ۸۶

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

نوشته شده توسط وکیل پایه یک دادگستری تاریخ ارسال ۱۴۰۱/۰۷/۲۵ بدون نظر 6558 نمایش دسته کیفری

دیدگاه کاربران

هنوز کسی نظری ارسال نکرده است.شما اولین نفر باشید.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


مطالب مرتبط