کولبری چیست و تفاوت آن با قاچاق

ارسال شده توسط وکیل پایه یک دادگستری در ۱۴۰۱-۰۶-۳۱
۴.۳
(۶)

به دلیل شرایط اقتصادی بد این روزهای ایران و افزایش نرخ بیکار برخی از افراد به شغل کولبری روی آوردند. در ادامه مطلب بهترین وکیل در اصفهان درخصوص اینکه کولبری چیست و تفاوت آن با قاچاق چیست اطلاعاتی را در اختیارتان قرار خواهد داد.

کولبری چیست؟

اگر بخواهیم سختی کار کولبران را مقایسه کنیم میتوانیم برای مقایسه آن را با کار در معدن یکی بدانیم و حتی شاید کفه ترازو کولبری سنکین تر از کار در معدن باشد. کولبران در مقابل گرفتن مبلغ ناچیز اقدام به عبور غیر قانونی از مرز و حمل و ورود کالای غیر قانونی خارجی می‌کنند. کولبری جزو یکی از خطرناک ترین شغل ها در ایران است. کولبرها گاهی باید ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلو بار را در کوه ها در گرما و سرما و کولاک برف ، جابه‌ جا کنند. بازه سنی این کولبران مرزی بین ۱۳ تا۶۰ سال می‌باشد. کولبران فقط به دلیل نبود کمترین فرصت شغلی ، به این کار پر ریسک و خطر روی آورده‌اند.

کولبری چیست و تفاوت آن با قاچاق

کولبری خطرات آن

کولبران به طور دائمی و مستمر در مقابل خطراتی قرار دارند که به شرخ زیر است:

  • تیراندازی مستقیم
  • ریزش بهمن
  • غرق شدن در رودخانه
  • سرمازدگی یا سقوط به دره

آیا کولبری جرم است؟

ال که بهترین وکیل در اصفهان بیان کرد که کولبری چیست سوالی که پیش می آید این است که آیا کولبری جرم است؟ در جواب این سوال میتوان گفت به موجب قانون مجازات اسلامی بویژه ماده (۲) هر فعل یا ترک فعلی که قانونگذار برای آن مجازات تعیین کند جرم تلقی می شود و در این خصوص چون مجازات برای کولبری بطور خاص تعیین نشده، این عمل را نمی توان جرم تلقی کرد. از سوی دیگر گفته شده که کولبری با قاچاق کالا نیز متفاوت می باشد. زیرا تفاوت های بین آنها کاملاً محرز می باشد و کولبری باعث اختلال درنظام اقتصادی در کشور نخواهد شد.

کولبری چیست و تفاوت آن با قاچاق

قوانین مرزبانی

هرگونه تردد غیر مجاز در مرز ها جرم است. کولبر مجاز مورد حمایت مرزبانی است، اگر اقدام کولبران قانونی و در چارچوب وظایف باشد. مرزبانی امنیت آن‌ها را بر عهده خواهد گرفت تا به شکل قانونی و در کمال امنیت به کولبری خود بپردازند. برخی از افراد سود جو با عنوان کولبری کالای های ممنوعه را قاچاق و وارد کشور میکنند. قاچاق کالا از راه کولبری زمینه بی اعتمادی مسئولان و نهاد های امنیتی را بوجود آورده است و به همین دلیل موانع و مشکلات فراوانی پیش روی کولبران وجود دارد. درواقع سوء استفاده برخی افراد باعث شده است که مقررات و آیین نامه کولبری سال به سال دشوارتر شود و کولبران نتوانند به راحتی در این حوزه فعالیت داشته باشند.

تفاوت کولبری با قاچاق

کولبری برخلاف قاچاق باعث اختلال درنظام اقتصادی در کشور نخواهد شد. حال که فهمیدیم کولبری چیست؟ فرض خواهیم کرد کولبری در ردیف قاچاق کالا قرار دارد. چون کولبر در اثر شرایط اضطراری و از روی ناچاری جهت تأمین معاش خود و خانواده تن به این کار میدهد. بنابراین این شرایط باعث میشود که با توجه به قاعده اضطرار از مسئولیت معاف گردد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

Average rating ۴.۳ / ۵. تعداد آرا: ۶

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

نوشته شده توسط وکیل پایه یک دادگستری تاریخ ارسال ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ بدون نظر 1393 نمایش دسته کیفری

دیدگاه کاربران

هنوز کسی نظری ارسال نکرده است.شما اولین نفر باشید.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


مطالب مرتبط