بررسی قرار اعدادی و انواع آن

ارسال شده توسط وکیل پایه یک دادگستری در ۱۴۰۱-۱۱-۲۶
۳.۶
(۹)

هر شخصی که یکبار در جلسات دادگاه شرکت کرده باشد. و یا در رسانه ها دیده باشد. میداند که قاضی برای صادر کردن حکم به مدارک و شواهدی نیاز خواهد داشت. که این مدارک میتواند با بررسی محل موردنظر و کارشناسی ها جمع آوری خواهد شد. اما این کارشناسی ها و بررسی ها چه نام دارد؟ شرایط و ضوابط آن چگونه است؟ با بهترین وکیل کیفری اصفهان همراه باشید. تا اطلاعاتی در خصوص قرار اعدادی و انواع آن در اختیارتان قرار دهد.

قرار اعدادی چیست؟

هانطور که بهترین وکیل کیفری اصفهان در ابتدای مطلب بیان کرد. قاضی برای صدور رای نهایی و قاطع باید حقیقت پرونده را دریابید از این رو نیاز به اطلاعاتی جامع و کامل و مدارکی اثبات کننده خواهد داشت. برای جمع آروی چنین اطلاعاتی نیاز به قرار هایی مثل قرار معاینه محل، قرار کارشناسی، قرار تحقیق محلی و … است. بهترین وکیل کیفری اصفهان بیان میکند. چنین قرارهایی را قرار اعدادی یا قرار محلی می نامند.

بررسی قرار اعدادی و انواع آن

قرار اعدادی یا قرار مقدماتی معمولا در جریان دادرسی و پیش از ختم دادرسی تنظیم میشوند. قرار اعدادی روی برگ های صورتجلسه معمولی و به خط دادرس تنظیم میگردند. در این برگه ها موضوع قرار، زمان، محل، شیوه اجرای و حتی شخص یا مقامی که باید آن را اجرا کند و پرداخت کننده هزینه آن مشخص خواهد شد.

بهترین وکیل کیفری در اصفهان بیان میکند تفاوت قرار های مقدماتی با قرار های خدماتی به این صورت است که قرار های مقدماتی پاک نویس نخواهند شد و به شکل دادنامه تنظیم نمیشوند. دلیل آن ابلاغ نشدن قرار های مقدماتی به طرفین دعوا است. در ادامه با بهترین وکیل کیفری در اصفهان همراه باشید تا اطلاعات بیشتر در خصوص قرار اعدادی و انواع ان در اختیارتان قرار دهد.

انواع قرار اعدادی

همانطور که بیان کردیم قرار اعدادی انواع مختلفی دارد. که بهترین وکیل کیفری اصفهان به صورت زیر آنها را معرفی خواهد کرد:

  • قرار تحقیق محلی
  • قرار معاینه محل
  • قرار کارشناسی
  • قرار اتیان سوگند
  • قرار رسیدگی به صحت و اصالت سند
  • قرار استماع گواهی و شهادت شهود
  • قرار اناطه

همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص هر یک در اختیارتان قرار دهیم.

قرار تحقیق محلی

در خصوص قرار تحقیق محلی بهترین وکیل کیفری اصفهان بیان میکند. این قرار رایج ترین نوع قرار است که حتما با آن آشنا هستید. طرفین دعوی میتوانند برای اثبات ادعای خود از قاضای تقاضای قرار محلی داشته باشند. با قرار محلی دادگاه به اطلاعات بیشتری از حقیقت پرونده دست خواهد یافت. البته در برخی مواقع نیاز به تقاضای طرفین دعوا نیست و خود قاضی برای اثبات موضوع قرار تحقیق محلی صادر میکند. بهترین وکیل اصفهان بیان میکند. چون این قرار، پرونده را آماده صدور رای قاطع می کند. جزو قرارهای اعدادی یا مقدماتی محسوب می شود.

قرار معاینه محل

بررسی قرار اعدادی و انواع آن

قرارا معاینه محل یکی دیگر از انواع قرار اعدادی است. که شاید درباره آن نیز اطلاعاتی هر چند کم داشته باشید. در برخی موارد قاضی برای احراز موضوع، مشاهده وضعیت محل وقوع موضوع پرونده از نزدیک لازم میداند. از این رو قرار معاینه محل را صادر خواهد کرد. بهترین وکیل کیفری اصفهان بیان یکند. صدور قرار معاینه محل میتواند هم تصیم قاضی و هم به خواست طرفین دعوا صادر شود.

قرار کارشناسی

از دیگر قرارهای اعدادی میتوان به قرار کارشناسی اشاره کرد. در برخی موارد موضوع اختلاف جنبه های فنی و تخصصی دارد. از این رو برای اینکه اظهار نظر درباره آن مستلزم اطلاعات کارشناسانه خواهد بود. دادگاه قرار کارشناسی صادر میکند. بهترین وکیل اصفهان بیان میکند در نهایت کارشناسان دادگستری اطلاعات کافی لازم و را درباره موضوع ارائه خواهند کرد.

قرار اتیان سوگند

بررسی قرار اعدادی و انواع آن

قرار اتیان سوگند در واقع همان قسم خوردن در دادگاه است. در واقع افراد، با استفاده از یکی از نام های خداوند، به هر زبانی، اقدام به قسم خوردن، در راستای اثبات درستی ادعا یا گفتار خود می نمایند. در برخی موارد برای صدور حکم، اتیان سوگند اجرا میشود. بعد از درخواست طرفین دعوا و تایید دادگاه این قرار صادر میشود. قرار اتیان سوگند شرایطی دارد که میتوانید در مقالات بهترین وکیل اصفهان شرایط آن را مطالعه کنید.

قرار رسیدگی به صحت و اصالت سند

یکی دیگر از انواع قرار اعدادی قرار رسیدی به صحت و اسالت سند است. بهترین وکیل کیفری اصفهان بیان میکند با نام این قرار حتما پی به مطلب آن برده اید.در .واقع زمانی که فردی مهر و امضا و اثر انگشت خود را در سندی که در محکمه علیه وی ارائه شده تایید نکند و آن را انکار کند. و یا انتساب سندی را به مورث خویش یا مالک و مدیر پیش از خود و سایر افراد مربوطه که به آن انتساب در نتیجه دعوی تاثیر گذار باشد را مورد قبول قرار دهد. و یا به طور کلی سند تسلیم علیه خود را جعلی بداند. دادگاه میتواند برای رسیدن به حقیقت مطلب و اطمینان از صحت و اصالت سند قرار رسیدگی به صحت و اصالت سند را صادر نماید.

قرار استماع گواهی و شهادت شهود

قرار استماع گواهی و شهادت شود زمانی صادر میشود که دادگاه برای اثبات دعوی شهادت دادن شهود را موثر بداند. بهترین وکیل اصفهان بیان میکند در چنین شرایطی اگر یکی از طرفین دعوا تقاضای شهادت شهو کند دادگاه قرار استماع شهادت شهود را صادر میکند.

قرار اناطه

قرار اناطه از انواع قرارمقدماتی است. در برخی مواقع که رسیدگی به یک اختلاف حقوقی و یا کیفری مستلزم اثبات ادعایی باشدو رسیدگی به آن در صلاحیت دادگاه دیگر باشد. رسیدگی به دعوا و اتخاذ تصمیم از مرجع صلاحیت د ار متوقف میشود و خواهان مکلف است.ظرف یک ماه در دادگاه صالح طرح دعوا کند. و رسید دریافتی خود را به دفتر دادگاه رسیدگی کننده تسلیم نماید.

آثار قرار اعدادی

قرار اعدادی یا قرار مقدماتی آثاری دارد. که بهترین وکیل اصفهان به صورت زیر آنها را شرح خواهد داد:

  • قرارهای اعدادی سند رسمی محسوب میشوند و همچون احکام از توان اثباتی برخوردار هستند.
  • قرارهای مقدماتی مشمول قاعده فراغ دادرس نخواهند شد.
  • قرارهای مقدماتی برخلاف احکام دارای امر قضاوت شده نیستند. میتوان گفت این اعتبار مختص احکام است.
  • بطلان یا ابطال قرارهای اعدادی، نمی تواند موضوع دعوا در دادگاه باشد.که اقامه دعوا از طریق اصحاب دعوی نسبت به قرارهای اعدادی صرفا ضمن شکایت از رای اصلی میسر خواهد بود

“بهترین وکیل کیفری اصفهان متذکر میشود. که اقامه دعوا از طریق اصحاب دعوی نسبت به قرارهای اعدادی صرفا ضمن شکایت از رای اصلی میسر خواهد بود. همچنین توصیه میکند برای طرح دعوی حقوقی و کیفری حتما از یک وکیل مجرب کمک و مشاوره بگیرید.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

Average rating ۳.۶ / ۵. تعداد آرا: ۹

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

نوشته شده توسط وکیل پایه یک دادگستری تاریخ ارسال ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ بدون نظر 1052 نمایش دسته کیفری

دیدگاه کاربران

هنوز کسی نظری ارسال نکرده است.شما اولین نفر باشید.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


مطالب مرتبط