بررسی مجازات رانندگی بدون گواهینامه

ارسال شده توسط وکیل پایه یک دادگستری در ۱۴۰۱-۱۱-۰۸
۵
(۱)

یکی از جرم هایی که بیشتر جوانان و نوجوانان مرتکب آن خواهند شد. رانندگی بدون گواهینامه است. بهترین وکیل اصفهان در این مقاله به موضوع خواهد پرداخت. در این خصوص سوالات بسیار زیادی وجو دارد. برای مثال جرم رانندگی برای افراد کمتر از ۱۸ سال چیست؟ در تصادفاتی که راننده گواهینامه نداشته و منجر به فوت شخصی شده چه مجازاتی در انتظار او خواهد بود؟ مجازات رانندگانی که گواهینامه خود را تمدید نکرده اند چیست؟ بهترین وکیل اصفهان پاسخ تمام سوالاتتان را خواهد داد.

مجازات رانندگی بدون گواهینامه

بر اساس ماده ۷۲۳ قانون مجازات اسلامی بهترین وکیل اصفهان بیان میکند هر شخصی که اقدام به رانندگی وسایل نقلیه موتوری بدون گواهینامه نماید. یا شخصی که قانونا با حکم دادگاه از رانندگی منع شده است. از قانون سرپیچی کند. برای بار اول به حبس تعزیری مجازات خواهد شد. که به بیان بهترین وکیل اصفهان مدت آن ۲ ماه حبس یا جزای نقدی تا یک میلیون ریال و یا هردو آنهاست. اما برای بار دوم به ۲ ماه تا ۶ ماه حبس محکوم خواهد شد.

مجازات رانندگی بدون گواهینامه افراد کمتر از ۱۸ سال

بررسی مجازات رانندگی بدون گواهینامه

همانطور که میدانید افراد کمتر از ۱۸ سال به دلیل عدم رسیدن به سن قانونی نمیتوانند برای گرفتن گواهینامه اقدام کنند. از این رو این افراد فاقد گواهینامه هستند. و مجازات آنها با افرادی که بدون گواهی نامه اقدام به رانندگی کرده اند مشابه است. در واقع سن و سال افراد در مجازات تغییر ایجاد نخواد کرد.

مجازات افرادی که برای تمدید گواهینامه اقدام نکردند

افرادی که برای تمدید گواهینامه خود اقادام نکرده و به همان شکل رانندگی میکنند. مجازات آنها با افرادی که گواهینامه ندارند مشابه نیست. و بهترین وکیل اصفهان بیان میکند. این دست از افراد صرفا به دلیل نداشتن گواهینامه جریمه خواهند شد. و بعد از پرداخت جریمه و تمدید گواهینامه میتوانند به طور معمول به رانندگی بپردزاند.

تصادف بدون گواهینامه چه مجازاتی دارد؟

فرض کنید شما راننده ای بدون گواهینامه هستید. و تصادفی برایتان رخ داده است. بهترین وکیل اصفهان بیان میکند. در چنین حالتی برخلاف باور عموم به دلیل نداشتن گواهینامه شما مقصر نخواهید بود. با بررسی نظر کارشناس راهنمایی و رانندگی مقصر شناسایی خواهد شد. اما جرم شما یعنی بدون گواهینامه رانندگی کردن به صورت قانونی پیگیری خواهد شد.

مجازات تصادفاتی که منجر به فوت میشود

بررسی مجازات رانندگی بدون گواهینامه

سوال پرتکرار دیگر در این خصوص، مجازات تصادفاتی است که راننده بدون گواهینامه سبب فوت شخص دیگری میشود. در چنین شرایطی بهترین وکیل اصفهان بیان میکند. طبق ماده ۲۹۱ قانون مجازات اسلامی راننده ای که بدون گواهینامه و بر اثر بی احتیاطی و بی مبالاتی منجر به فوت شخصی دیگر شده باشد. مرتکب قتل غیر عمد یا شبه عمد شده است. که مجازات آن برابر با پرداخت دیه و حداکثر سه سال حبس خواهد بود.

کلام آخر

گواهینامه یکی از مدارک مهم در راهنمایی و رانندگی محسوب میشود. نداشتن گواهینامه میتواند مشکلاتی نظیر حبس و جریمه و … را برایتان رقم بزند. بهترین وکیل اصفهان گواهینامه را در رانندگی همانند کارت شناسایی و شناسانامه شما مهم و ضروری میداند. داشتن گواهینامه و تمدید آن به صورت منظم یکی از لزومات اولیه رانندگی است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

Average rating ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

نوشته شده توسط وکیل پایه یک دادگستری تاریخ ارسال ۱۴۰۱/۱۱/۰۸ بدون نظر 245 نمایش دسته کیفری

دیدگاه کاربران

هنوز کسی نظری ارسال نکرده است.شما اولین نفر باشید.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


مطالب مرتبط