بررسی گواهی عدم سوء پیشینه و نحوه دریافت آن

ارسال شده توسط وکیل پایه یک دادگستری در ۱۴۰۱-۱۰-۱۹
۳.۵
(۴)

حتما شما هم بارها با عبارت گواهی عدم سوء پیشینه در شرایط مختلف روبرو شده اید. اگر میخواهید بدانید گواهی عدم سوء پیشینه چیست؟ و نحوه دریافت این گواهی چگونه است؟ حتما در ادامه با بهترین وکیل اصفهان همراه باشید.

گواهی عدم سوء پیشینه چیست؟

در ابتدا بهتر است به طور کلی با گواهی عدم سوء پیشینه آشنا شوید. همانطور که میدانید هر فردی وقتی که مرتکب جرمی میشود. اصطلاحا او را سابقه دار میخوانند. همین سابقه در اصلاح حقوقی سوء پیشینه کیفری نامیده میشود. برخی از جرایم خاص که قانونگذار آن را ها را در قانون تعیین کرده به عنوان سابقه در گواهی او ثبت میشود. به این منظور که فرد از تکرار مجدد آن جرم در آینده منصرف شود. برخی از جرایم به مدت معلومی در گواهی سوء پیشینه ثبت میشوند. و برخی تا آخر عمر به عنوان سوء پیشینه فرد باقی خواهند ماند. در ادامه بهترین وکیل اصفهان لیست جرایمی که به عنوان سوء پیشینه ثبت میشوند را در اختیارتان قرار میدهد.

مواردی در سوء پیشینه ثبت میشوند

مواردی که در گواهی عدم سوء پیشینه درج می‌شود. به بیان بهترین وکیل اصفهان به شرح زیر است:

  • محکومیت به مجازات های سالب حیات و حبس ابد، منجر به محرومیت از حقوق اجتماعی برای مدت هفت سال، از تاریخ توقف اجرای حکم اصلی می باشد.
  • محکومیت به قطع عضو و قصاص عضو، در صورتی که دیه جنایت وارد شده، بیش از نصف دیه مجنی علیه باشد ، همچنین نفی بلد و حبس تا درجه چهار، برای مدت سه سال، موجب محرومیت از برخی حقوق اجتماعی می گردد.
  • محکومیت به شلاق حدی، قصاص عضو، در صورتی که دیه جنایت وارد شده نصف دیه مجنی علیه یا کمتر از آن باشد. و حبس درجه پنج، برای مدت دو سال، موجب محرومیت از برخی حقوق اجتماعی می گردند.

«البته بهترین وکیل اصفهان بیان میکند. در مورد جرایم قابل گذشت در صورتی که پس از صدور حکم قطعی با گذشت شاکی یا مدعی خصوصی، اجرای مجازات موقوف شود. اثر تبعی آن نیز رفع می‌شود.»

چگونه میتوان گواهی عدم سوء پیشینه گرفت؟

برای گرفتن گواهی عدم سوء سابقه بهترین وکیل اصفهان سه روش را در اختیارتان قرار میدهد. در اولین روش شما میتوانید با حضور در دفاتر خدمات قضائی برای گرفتن گواهی عدم سوء سابقه اقدام کنید. در روش دوم نیز به صورت حضوری باید با داشتن مدارک لازم به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنید. و روش سوم که بهترین وکیل اصفهان این روش را توصیه میکند. به صورت غیر حضوری و اینترنتی انجام میشود. شما با مراجعه به سامانه ثنا میتوانید برای در یافت گواهی عدم سوء سابقه اقدام کنید. در ادامه بهترین وکیل اصفهان نحوه گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه را در سامانه ثنا آموزش خواهد داد.

برای گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه به چه مدارکی نیاز است؟

  • اصل شناسنامه
  • اصل کارت ملی
  • داشتن یک عکس بیومتریک با مشخصات معین
  • داشتن معرفی‌نامه از محل کار و یا فرم درخواست
  • همراه داشتن کد پستی ۱۰ رقمی به همراه آدرس دقیق پستی
  • برای دریافت گواهی عدم سو پیشینه باید هزینه‌ هایی را طبق تعرفه مشخص شده، پرداخت کنید. از این رو کارت بانکی همراه خود داشته باشید.

نحوه گرفتن گواهی عدم سوء سابقه در سامانه ثنا

در ابتدا لازم است که شما بر روی کلمه ثنا کلیک کنید.تا به سامانه ثنا منتقل شوید. سپس بر روی گزینه سامانه خدمات الکترونیک در بالای صفحه کلیک کنید. سپس در صفحه ای که برایتان باز خواهد شد . بر روی گزینه سامانه گواهی عدم سوء پیشینه کلیک کنید.

بررسی گواهی عدم سوء پیشینه و نحوه دریافت آن

در صفحه بعدی که برایتان باز میشود. از شما کد ملی و رمز عبور شخصی ثنا را درخواست میکند.

گواهی عدم سوء پیشینه

در محله بعدی شما باید رمز موقتی که به شماره همراهتان ارسال میشود .را در کادر مشخص شده وارد کنید. سپس باید بر روی گزینه ی ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه کلیک نمایید کلیک کنید.

در ادامه باید مشخص کنید که درخواست شما شخصی است، یا برای اداره یا سازمان؟ بعد از مشخص کردن گزینه مورد نظر باید بروی گزینه ثبت موقت کلیک کنید.

بررسی گواهی عدم سوء پیشینه و نحوه دریافت آن

بعد از کلیک بر گزینه ثبت موقت درخواست باید برآرود هزینه درخواست شما انجام شود. بهترین وکیل اصفهان بیان میکند. با کلیک بروی گزینه محاسبه هزینه، هزینه دادخواست مشخص میشود. که شما باید مبلغ مشخص شده را از طریق درگاه اینترنتی پرداخت کنید.

بعد از پرداخت هزینه ثبت درخواست شما انجام میشود. و کدی از طریق پیامک در اختیارتان قرار خواهد گرفت. که در آن لینکی قرار دارد. که با کلیک بر آن کد رهگیری و زمان درخواست گواهی عدم سوء سابقه در آن ذکر شده است. این کد رهگیری برای پیگیری درخواستتان ضروری است. بعد از ۷۲ تا ۴۸ ساعت با داشتن کد رهگیری میتوانید با ورود به سایت ثنا درخواست خود را استعلام نمایید. بهترین وکیل اصفهان بیان میکند. ارسال درخواست گواهی عدم سو پیشینه از طریق ابلاغ در قسمت ابلاغیه ها برای شما قابل مشاهده میباشد. برای آموزش نحوه ثبت نام و استعلام ابلاغیه های خود در سامانه ثنا بر روی آموزش دریافت ابلاغیه الکترونیکی از سامانه ثنا کلیک کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

Average rating ۳.۵ / ۵. تعداد آرا: ۴

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

نوشته شده توسط وکیل پایه یک دادگستری تاریخ ارسال ۱۴۰۱/۱۰/۱۹ بدون نظر 699 نمایش دسته کیفری

دیدگاه کاربران

هنوز کسی نظری ارسال نکرده است.شما اولین نفر باشید.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


مطالب مرتبط