جرم قوادی چیست؟ مجازات آن چگونه است؟

ارسال شده توسط وکیل پایه یک دادگستری در ۱۴۰۱-۰۶-۲۳
۲.۶
(۱۱)

جرم قوادی از زیر دسته جرایم حدی است که شاید اطلاعی در رابطه با آن نداشته باشید. و نمیدانید جرم قوادی چیست؟ مجازت آن چگونه است؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید. تا اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با این جرم و شرایط تحقق و مجازات آن در اختیارتان قرار دهیم.

جرم قوادی چیست؟

جرم قوادی چیست؟ مجازات آن چگونه است؟

در ابتدا به مفهوم قوادی میپردازیم قوادی در لغت به معنای شخصی است. که واسطه بین دو نفر برای شهوت رانی است. به طور کلی قوادی یعنی واسطه گری بین دو نفر برای انجام عمل لواط و زنا است. دریافت کردن یا نکردن مبلغی برای انجام این عمل چیزی از جرم بودن این عمل کم نمیکند. انجام این واسطه گری یا قوادی کردن به صورت غیر حضوری و از طریق رایانه و اینترنت هم میتواند انجام شود.

مجازات قوادی

  • مجازات جرم قوادی برای مرد ۷۵ ضربه شلاق است. اگر این عمل تکرار شود علاوه بر ۷۵ ضربه شلاق به عنوان حد، به تبعید تا یک سال نیز محکوم می شود که مدت آن بنا بر نظر قاضی است.
  • مجازات این جرم برای زن ۷۵ ضربه شلاق است.

بهترین وکیل حقوقی در اصفهان بیان میکند. طبق تبصره ۱ ماده ۲۴۴ قانون مجازات جرم قواد زمانی صورت میگیرد. که عمل زنا یا لواط محقق شده باشد. یعنی اگر شخصی واسطه زنا یا لواط میان دو نفر باشد. اما این عمل محقق نشده باشد. طبق ماده ۲۴۴ قانون به ۳۱ تا ۷۰ ضربه شلاق تعزیری محکوم خواهد شد.

از طرفی در ماده ۲۴۴ قانون درباره عمل قواد بین دو نابالغ بیان شده که اگر کسی دو یا چند نابالغ را برای عمل زنا یا لواط به یکدیگر برساند. سزاوار مجازات حد نیست. اما به ۳۱ تا ۷۴ ضربه شلاق و بین ۶ ماه تا ۲ سال حبس محکوم می شود.

طبق ماده ۶۳۹ قانون کسی که مرکز فساد و فحشا داشته باشد و یا اداره کند. محکوم به حبس از ۱ تا ۱۰ سال میشود. اگر این عمل فرد جزو قوادی هم قرارگیرد. علاوه بر مجازات مذکور به مجازات قوادی نیز محکوم می‌شوند.

جرم قوادی چیست؟ مجازات آن چگونه است؟

اعدام برای جرم قوادی

حکم اعدام در جرم قوادی زمانی تحقق می یابد. که قواد چند بار این جرم را انجام دهد . بهترین وکیل اصفهان بیان میکند. که اگر به همین منوال ۳ بار این کار را انجام دهد و برای هر بار حد محکوم به شلاق شده و شلاق بر وی انجام شده اگر این کار را برای بار چهارم انجام دهد. برای بار چهارم محکوم به اعدام میشود.

ادله اثبات قوادی

ادله اثبات برای قوادی دو شاهد و یا دو مرتبه اقرار کردن متهم به قوادی و همچنین علم قاضی است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

Average rating ۲.۶ / ۵. تعداد آرا: ۱۱

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

نوشته شده توسط وکیل پایه یک دادگستری تاریخ ارسال ۱۴۰۱/۰۶/۲۳ بدون نظر 1860 نمایش دسته کیفری

دیدگاه کاربران

هنوز کسی نظری ارسال نکرده است.شما اولین نفر باشید.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


مطالب مرتبط