خیانت در امانت باربری

ارسال شده توسط وکیل پایه یک دادگستری در ۱۴۰۱-۰۴-۱۸
۱
(۱)

خیانت در امانت باربری

در صورتی که دلال بر ضد وظیفه خود نسبت به کسی که به و ماموریت داده، به نفع طرف دیگر معامله اقدامی نماید و یا بر ضد عرف تجارتی محل، از طرف مزبور وجهی دریافت یا وعده وجهی را قبول کند، سزاوار اجرت و مخارجی که کرده ندانسته و به افزون وی را مشمول مجازات مقرر برای خیانت در امانت دانسته است.

در صورتی که حق العمل کار نادرستی کرده و مثلا به حساب آمرقیمتی افزون بر قیمت خرید و یا کمتر از قیمت فروش محسوب داشته، سزاوار حق العمل ندانسته و به افزون به کار اجازه داده است که در دو فرم اخیر، خود حق العمل کار را خریدار یا فروشنده محسوب کند. اینگونه این شخص به مجازاتی که برای خیانت در امانت باربری در عقیده گرفته شده، محکوم خواهد شد.

خیانت در امانت در ضابطه تصدیق انحصار وراثت

هرگاه متصرفین مال متعلق به اشخاص مجهول الوارث و یا مدیونین به اشخاص مزبور، بعد از انقضای مدتی که به طبق ماده ۶ مقرر است، ( نسبت به اموال منقول و وجه نقد، ظرف ۱۰ سال از تاریخ فوت مالک و نسبت به اموال غیرمنقول ظرف ۲۰ سال از تاریخ فوت مالک) مال مزبور و یا دین و یا منافع حاصله از آن را مطابق تبصره مذکور به حکومت تسلیم یا تادیه ننماید، به مجازاتی که به طبق قانون جزایی برای خیانت در امانت مقرر است محکوم خواهند شد.

در صورتی که متصرف یا مدیون، شرکت باشد مدیر شرکت و یا زمینه آن که متصرف یا مدیون است مسئول اجرای مقررات تبصره ماده ۶ بوده و در فرم تخلف، به مجازات مذکور فوق، محکوم خواهد شد.

تبصره ماده ۶ ضابطه تصدیق انحصار وراثت اینگونه مقررداشته: “موسسات تجاری وصرافی و غیره و یا که اموال اشخاصی مجهول الوارث نزد آنها است، مکلفند به وسیله پارکه های بدایت هر محل، آن اموال را تسلیم و یا تادیه به حکومت نمایند.

خیانت در امانت در ضابطه ثبت اسناد و املاک

هرگاه نسبت به املاک وقف و حبس و ثلث باقی به عوان مالکیت، تقاضای ثبت شده، متولی یا نماینده اوقافی که به طبق نظامنامه مجبور به دادن عرض حال اعتراض و تعقیب دعوا و حفظ حقوق وقف یا حبس یا ثلث باقی است، در اثر تبانی به وظیفه خود عمل ننماید، به مجازات خیانت در امانت محکوم خواهد شد.

در مواردی اینگونه که تقاضای ثبت ملک دیگری بدون بیان حقوق ارتفاقی املاک وقف و حبس و ثلث باقی شده است، هرگاه اشخاص مذکور در فوق در اثر تبانی به وظیفه خود عمل ننمایند، به مجازات خیانت در امانت محکوم می شوند.

جهت مشاوره با بهترین وکیل اصفهان در زمینه خیانت در امانت باربری می توانید با وکیل حسین یاوری ارتباط برقرار کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

Average rating ۱ / ۵. تعداد آرا: ۱

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

نوشته شده توسط وکیل پایه یک دادگستری تاریخ ارسال ۱۴۰۱/۰۴/۱۸ بدون نظر 269 نمایش دسته حقوقی

دیدگاه کاربران

هنوز کسی نظری ارسال نکرده است.شما اولین نفر باشید.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


مطالب مرتبط