قرار رسیدگی به صحت و اصالت سند چیست؟

ارسال شده توسط وکیل پایه یک دادگستری در ۱۴۰۱-۱۲-۰۱
۱
(۱)

در مطالب قبلی درخصوص قرار های اعدادی و انواع آنها به طور مختصر اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم. که یکی از آنها قرار رسیدگی به صحت و اصالت سند است. در ادامه همراه بهترین وکیل کیفری اصفهان باشید تا اطلاعات بیشتری درخصوص این قرار در اختیارتان قرار دهد.

قرار رسیدگی به صحت و اصالت سند

برای درک بهتر شرایط این قرار بهتر است در ابتدا بدانید قرار رسیدگی به صحت و اصالت سند چیست؟ بهترین وکیل اصفهان بیان میکند. معمولا در شرایطی که اثبات اصالت سند در نتیجه دعوا تاثیر داشته باشد این قرار صادر میشود. در واقع بهترین وکیل کیفری در اصفهان بیان میکند. هنگامی که انکار و تردید و جعل در خصوص سند عادی و یا ادعای جعل در خصوص سند رسمی رخ دهد. و صحت و اصالت این اسناد مورد تعرض یا اعتراض قرار بگیرند این قرار تعیین میشود.

قرار رسیدگی به صحت و اصالت سند چیست؟

در واقع بهترین وکیل کیفری اصفهان این قرار را نوعی دفاع از خود در برابر سند های ارائه شده توسط طرف دیگر دعاوی میداند. با تعرض به صحت و اصالت سند در صورتی که شرایط موردنظر قانون گذار موجود باشد قراری تعیین میشود. تا صحت و اصالت سند را مشخص کند. که البته این قرار نیز شرایط خاص خود را دارد. مانند مهلت اعتراض، اقسام تعرض به صحت سند و.. که بهترین وکیل کیفری اصفهان به هریک میپردازد.

شرایط رسیدگی به صحت و اصالت سند در دادگاه

همانطور که در ابتدای مطلب بهترین وکیل کیفری اصفهان اشاره کرد. رسیدگی دادگاه به صحت و اصالت سند شرایطی دارد. که بهترین وکیل اصفهان به صورت زیر آن را شرح میدهد:

  • این قرار تنها در صورتی که نسبت به اصالت سند اعتراض و ادعای جعل شده باشد. اجرا میشود.
  • برای رسیدی به صحت و اصالت سند فرد استفاده کننده از سند باید در زمان تعیین شده از سوی دادگاه آن را به دادگاه ارائه کند.
  • برای اینکه این قرار به اجرا در آید فردی که از سند استفاده کرده باید در صورت اعتراض به جعلی بودن نیز از سند استفاده کند. بهترین وکیل کیفری اصفهان بیان میکند. در صورتی که در زمان اعتراض طرف مقابل اقدام به مسترد نمودن سند کند. دادگاه اقدام به رسیدگی به صحت و اصالت سند نخواهد کرد.
  • اگر اثبات صحت و اصالت سند در دعوای طرفین تاثیری نداشته باشد. دادگاه برای به اجرا در آوردن رسیدگی به صحت و اصالت سند اقدامی نخواهد کرد.

مهلت اعتراض به اصالت سند

براساس ماده ۲۱۷ قانون آیین دادرسی مدنی بهترین وکیل کیفری اصفهان بیان میکند. اظهار ترید یا انکار نسبت به دلایل و اسناد ارائه شده باید در جلسات اول دادرسی عملی شود. اگر در جلسه دادرسی منکر شود. یا نسبت به صحت و سقم آن سکوت کند. حسب مورد آثار انکار و سکوت بر او مترتب خواهد شد. همچنین بهترین وکیل کیفری اصفهان بیان میکند. در شرایطی که رای دادگاه بدون دفاع خوانده صادر شود. خوانده ضمن واخواهی از آن انکار یا تردید خود را باید به دادگاه اعلام کند.

بهترین وکیل اصفهان بیان میکند. اگر شخصی بخواهد به صحت و اصالت سند با ادعای جعل تعرض کند. تنها تا اولین جلسه دادرسی فرصت خواهد داشت. مگر اینکه دلیل مربوط به ادعای جعل بعد از اولین جلسه دادرسی و تا قبل از صدور رای حاصل شود. بهترین وکیل اصفهان بیان میکند. ادعای انکار و تردید نسبت به سند عادی نیز مانند سند رسمی بوده و تنها تا اولین جلسه دادرسی میباشد. مگر اینکه رای به صورتی غیابی صادر شده باشد. در چنین حالتی ادعای انکار و تردید به صحت و اصالت سند میتواند هم زمان با اعتراض واخواهی صورت گیرد.

کلام آخر

بهترین وکیل اصفهان در خصوص رسیدگی به صحت و اصالت سند اطلاعاتی را از قبیل شرایط و مهلت اعتراض را در اختیارتان قرار داده است. اما نحوه سیدگی به قرار رسیدگی به صحت و اصالت سند چگونه است؟ برای پاسخ این سوال در مطالب بعدی همراه بهترین وکیل اصفهان باشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

Average rating ۱ / ۵. تعداد آرا: ۱

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

نوشته شده توسط وکیل پایه یک دادگستری تاریخ ارسال ۱۴۰۱/۱۲/۰۱ بدون نظر 305 نمایش دسته کیفری

دیدگاه کاربران

هنوز کسی نظری ارسال نکرده است.شما اولین نفر باشید.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


مطالب مرتبط