لزوم مشاوره حقوقی با وکیل متخصص

ارسال شده توسط وکیل پایه یک دادگستری در ۱۳۹۸-۰۳-۱۵
۰
(۰)

آگاهی نداشتن از مشاوره حقوقی و عدم اطلاعات کافی درباره ضرورت مراجعه به مشاور حقوقی متخصص در پرونده های حقوقی، یکی از مشکلاتی که اکثرا گریبان افراد را میگیرد  می باشد.همین مشکل باعث طی نکردن روال عادی پرونده ، ضایع شدن حق فرد در پرونده و حتی در برخی موارد به دلیل عدم اطلاع از چگونگی رسیدگی به پرونده حقوقی ، باعث میشود که پرونده به ضرر فرد تمام شود.

 

دلایل اساسی لزوم برخورداری از مشاوره حقوقی

 

آیا با آگاهی از قوانین می توان وکیل خود بود؟

شاید شما با این جمله در کتب قوانین آشنا باشید که با آگاهی داشتن از قوانین می توان وکیل خود بود.اما آیا به راستی میتوان سالها تجربه ، بارها شکست و نکات ملموس وغیر ملموس حقوقی را با خواندن چند خط مواد قانونی مقایسه کرد؟ آیا نقش رویه قضایی و آرا وحدت رویه دیوان عالی کشور و نظریات مشورتی اداره حقوقی دادگستری را می توان با محفوظات بدست آورد؟ آیا در کتابهای قانون نحوه تقدیم لایحه روش تقریر آن بررسی اوقات دادگاه و دستورات مقام قضایی ومعانی هریک از این دستورات را می توان در شکل ظاهری و متنی قوانین یافت ؟

اساسا این اطلاعات تخصصی در پرتو سالها تجربه حاصل می شود.بنابراین دانستن قوانین حقوقی به تنهایی برای پیگیری و رسیدگی به یک پرونده تخصصی کافی نمیباشد.

 

نهادینه شدن امر مشاوره حقوقی برای جلوگیری از سواستفاده دلالان

یکی از مشکلات اساسی که در مسیر پرونده های حقوقی وجود دارد ، دلالی و کارچاق کنی میباشد که با نهادینه شدن امر وکالت و مشاوره های حقوقی وکلا به طور کلی از این امر جلوگیری شده است.امروزه بعضی از افراد از مراجعات فراوان مردم به دستگاه قضایی سوءاستفاده نموده و مشکلات مردم را وسیله ایی جهت دستیابی به منافع مادی خود دیده و از این راه می خواهند کلاهی برای خود بدوزند، در این راستا با همکاری وکلا و تعامل صحیح علمی وکلا و وقضات در دستگاه قضایی بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد. البته در این راستا اجباری شدن امر وکالت موجب جلوگیری از ورود افراد فاقد سمت وفاقد اطلاعات حقوقی به محاکم خواهد شد. در این راستا تدبیر ریاست محترم قوه قضاییه درخصوص جلوگیری از فساد ، بسیار موثر ارزیابی می شود.

 

پیشگیری بهتر از درمان است

متاسفانه امر مشاوره حقوقی  و رسیدگی به حل مشکلات حقوقی قبل از این اینکه کار به ترافع و حل اختلاف نزد مراجع قضایی برسد درنگاه اجتماعی وفرهنگی مردم جایی ندارد. اما چرا باید تنظیم قرادادها اعم از مشارکت در ساخت و ساز یا مشارکت مدنی، مبایعه نامه ها و… بدون وکیل یا سردفتر اسناد رسمی به امضا برسد ؟ چرا تنطیم قرادادهای مدنی و حقوقی بدون اطلاع کافی وکاملا به صورت عامیانه می باشد؟درواقع مراجعه قبل از بروز خسارت باعث صرفه جویی در هزینه و وقت مردم خواهد بود .

 

مشاوره با وکیل پیش برنده و بازدازنده است

حضور وکیل در روند قضایی، اداری و انتظامی علاوه بر برخورداری از مشاوره صحیح نزد مراجع فوق، پیش برنده بوده و در سرعت جریان امور نقش اساسی دارد .همچنین حضور وکیل درملاقات های خصوصی کاری -حرفه ایی جنبه بازدارنده داشته و نزد طرف مقابل احساس آگاهی از قوانین و اطلاع از حقوق فردی را القا می کند و در مطالبات احتمالی غیر منطقی طرف مقابل نقش بازدارنده ای را ایفا خواهد کرد.

 

یک دفاع نادرست سم مهلک است

حضور نداشتن  وکیل در محاکم ، به خصوص در پرونده های کیفری و یا زمانی که طرف مقابل وکیل دارد یک سم مهلک است.شاید این جمله را در بسیاری از فیلم های ژانر پلیسی بسیار شنیده باشید که سکوت حق شماست و در صورت سخن گفتن این سخنان می تواند علیه شما استفاده شود، این جمله به ظاهر ساده وطنزآلود از یک واقعیت بسیار مهم علی الخصوص در پرونده های کیفری خبر می دهد، چه بسا بیان یک مطلب یا نگارش یک موضوع و یا طرح اشتباه یک دادخواست و شکواییه و همچنین دفاع نادرست و یا ارسال اظهارنامه نادرست ضرباتی را بر حقوق ومنافع شما وارد می کند که با سالها تلاش و صرف هزینه های گزاف قابل جبران نمی باشد.

 

 القا آرامش وکاهش استرس با برخورداری از مشاوره درست

بسیاری از ما معتقدیم کاری که  توسط چند نفر یا حداقل ۲ نفر انجام می شود راحت تر به مقصود می رسد و استرس کمتری در تعاون وهمکاری وجود دارد، حال شما ملاحظه کنید اگر یک فرد مشاور با تجربه که نزد مقامات صلاحیتدارد سوگند شرافت وتخصص یاد نموده شما را همراهی کند چگونه از بار فکری شما و مشغولیت های ذهنی شما کاسته خواهد شد.

 

دسترسی بهتر به پرونده توسط وکیل

همه ما از این موضوع مطلع هستیم که حضور یک وکیل دادگستری در پرونده باعث مطالعه دقیق اوراق پرونده و اخذ رونوشت از آن خواهد شد که همین موضوع در نهایت موجب  اشراف کامل به پرونده و دفاعیات و لوایح طرف مقابل  خواهد شد که در صورت بررسی دقیق پرونده احتمال موفقیت شما را در حصول نتیجه صحیح نزد محاکم افزایش خواهد داد.

 

مراجعه به وکیل حق قانونی هر فرد می باشد

طبق اصل ۳۵ قانون اساسی برخورداری از وکیل و مشاوره های حقوقی جزء حقوق اولیه شهروندان میباشد . وکلای دادگستری به دلیل تجربه های فراوانی که در پرونده های مشابه داشته اند در بسیاری از موارد مراجعان به وکلا به حقوق مطلوب خود خواهند رسید. مشاوره حقوقی با وکیل دارای مزایای فراوانی می باشد که میتوان از فواید مشاوره به نکات ذیر اشاره نمود:

۱-علم و آگاهی فرد از قوانین مرتبط با موضوع مورد مشاوره

۲- صرفه جویی در زمان و کارآمدی  و تسریع در به نتیجه رسیدن  کار پیش روی شخص یا شرکت

۳-با هزینه اندک از تجربه ها و دانش وکیل در آن زمینه بهره مند گشته و در آینده دچار تحمل هزینه های مالی و روحی بزرگتر نمی شوید.

۴-عدم ضرر مادی و معنوی در انجام امور اقتصادی و غیرانتفاعی، چرا که عدم مشاوره بدون بررسی های اولیه حقوقی ، تجزیه و تحلیل رویداد و توجه به جزئیات و ریزبینی می تواند به زیان شخص منجر شود

۵-انجام نحوه صحیح گردآوری ادله و مستدلات جهت انجام شکایت و دادخواست

۶-اتخاذ تصمیمات صحیح و قدرت تصمیم فوری و اطمینان و اعتماد شخص از انجام یا عدم انجام کار در دست اقدام

۷- سودآوری و نفع بیشتر برای شخص

۸- مدیریت زمان و جلوگیری از اطاله دادرسی

۹-نظارت و کنترل کیفیت بر انجام کار

۱۰-تهیه متن قراردادها وفق قوانین

۱۱-احتمال ایجاد صلح و سازش و حل و فصل اختلاف بین طرفین با استفاده از تدبیر و نطق و دانش وکیل که النهایت باعث کاهش پرونده ها در دادگستری می شود

 

فرهنگ سازی بکارگیری از مشاوره حقوقی در سطح جامعه

امروزه امر مشاوره حقوقی برای اشخاص حقیقی و حقوقی و تجار و کسبه و شرکت ها و سازمان ها و نهادهای ملی و بین المللی و شهرداری ها روز به روز پراهمیت تر میشود.

برای تقویت امر مشاوره حقوقی بصورت یک قاعده عام و اختصاصا اموزش عموم مردم درمراجعه به وکلای دادگستری وحتی پیش از بروز مشکل جهت اطلاع از حقوق شهروندی بایستی در ۳ محور اقدام آموزشی اجتماعی و فرهنگی صورت گیرد.امید است که فرهنگ استفاده از وکیل با برنامه ریزی و تدوین و تصویب قانون اجباری بودن بکارگیری وکیل در دعاوی دادگاه ها و مشاوره حقوقی با وی برای عموم مردم الزامی گردد و آموزش و پرورش در مدارس و رسانه های جمعی و روزنامه ها بیشتر در مورد بکارگیری و مشاوره و استخدام وکیل در جامعه فرهنگ سازی نموده تا بیشتر شاهد کاهش جرایم و حل مشکلات مردم در جامعه باشیم و با مشاوره حقوقی مسیر مطمئمنی را در پیچ و خم های بحران های جامعه انتخاب نماییم.

 

مشاوره حقوقی رایگان با بهترین وکیل کیفری

وکیل حسین یاوری بهترین وکیل کیفری اصفهان  ، با انجام ۵۰۰ پرونده حقوقی کیفری و… آماده ارائه خدمات مشاوره  وکالت در سطح کشور در انواع دعاوی کیفری، شکایت، امور بیمه، خانواده، ملکی، مالی، تجاری، تعزیرات، اداره کار، شهرداری و امور گمرکی همچنین انجام تخصصی مشاوره در  امور قراردادها و شرکت ها با تکیه بر اطلاعات علمی و تعهد کاری می باشد.

در صورت نیاز به مشاوره در تمامی زمینه های حقوقی , کیفری , خانواده , ثبتی , امور حسبی و … با  وکیل حسین یاوری می توانید با ما تماس حاصل فرمایید و یا از طریق فرم ارزیابی از مشاوره حقوقی رایگان ما برخوردار شوید.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

Average rating ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

نوشته شده توسط وکیل پایه یک دادگستری تاریخ ارسال ۱۳۹۸/۰۳/۱۵ بدون نظر 912 نمایش دسته حقوقی, کیفری

دیدگاه کاربران

هنوز کسی نظری ارسال نکرده است.شما اولین نفر باشید.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


مطالب مرتبط