مجازات تهدید به افشای عکس و اطلاعات خصوصی

ارسال شده توسط وکیل پایه یک دادگستری در ۱۴۰۱-۰۴-۲۳
۵
(۳)

مجازات تهدید به افشای عکس

تهدید به افشای عکس خصوصی یا تهدید به انتشار اطلاعات خصوصی یکی دیگر از موضوعاتی است که در بین افراد سوالات بسیار زیادی ذهنشان را درگیر کرده است، در ادامه با ما همراه باشید تا به پاسخ سوالات خود برسید.

صحبت کلی راجب تهدید به افشای عکس خصوصی

عکس گرفتن و استفاده از تصویر در هر دو استفاده شخصی و خصوصی شخصی ، معمول است . از آن جایی که اینترنت به راحتی به مجموعه ای از تصاویر و اطلاعات مفید دسترسی پیدا می کند ، نت تواند بر آنچه که استفاده منصفانه در نظر گرفته می شود و آنچه که نقض حق نسخه برداری و کپی رایت محسوب می شود ، نیز محل بحث و مناقشه باشد.

قانون گذار از تنظیم مقررات روشن نت در مورد استفاده منصفانه خودداری کرده است . این عمدتاً به این دلیل است که دکترین استفاده از آن ، به عنوان بخشی از قانون کپی رایت ، به منظور تطبیق قوانین کپی رایت با احتکار سختگیرانه است که در غیر این صورت بر خلاف آثاری که قانون برای تبلیغ آن طراحی شده ، کد گذاری شده است .

جرم انتشار اسکرین شات چت

اسکرین شات ها یک ابزار رایج و راحت برای نمایش بصری از برنامه های نرم افزاری یا وب سایت ها هستند . تصاویری را در کتابها ، مقالات مجله ، داستانهای روزنامه و صفحات وب مشاهده خواهید کرد ، اما استفاده مشترک آنها به این معنی نیست که هر کسی می تواند از یک عکس اسکرین شات استفاده کند ، بدون آنکه خطر نقض را داشته باشد . تصاویر به طور کلی تحت پوشش کپی رایت قرار می گیرند و باید با اجازه دارنده حق نسخه برداری مورد استفاده قرار گیرد .

جرم تهدید به انتشار اطلاعات خصوصی در قانون

یک اسکرین شات ، یک کپی از تصویری است که شما روی صفحه کامپیوتر خود مشاهده می کنید . شما می توانید یک اسکرین شات را با فشار دادن کلیدهای خاصی بر روی صفحه کلید خود ( از طریق سیستم عامل متفاوت ) بگیرید . به عنوان یک نویسنده یا صاحب وب سایت ، ممکن است بخواهید تصویری از یک وب سایت یا برنامه نرم افزاری که شما ایجاد نکرده اید و برای آن مجوز کپی رایت را نداشته اید را انتشار دهید .

نحوه پیگیری افشای عکس خصوصی

برخی از مجموعه های متن و تصاویر در یک وب سایت یا یک برنامه نرم افزاری به صورت پویا ایجاد می شوند . به این معنی که تصویر قبلاً وجود نداشته و ممکن است دوباره وجود نداشته باشد . به عقیده مشاور حقوقی این نوع تصاویر به عنوان کارهای مشتق شده در قانون کپی رایت شناخته می شوند . یک کار مشتق شده توسط قانون کپی رایت محافظت می شود ، درست همانطور که نرم افزار یا وب سایت اصلی که ایجاد شده است ، حفاظت شده است . شما باید مجوز استفاده از تصویر را بدست آورید ، حتی اگر آن کار مشتق شده باشد .

ج‍رم‌ ت‍ه‍دی‍د ک‍ه‌ در ق‍ال‍ب‌ م‍ع‍اون‍ت‌ و م‍ب‍اش‍رت‌ م‍س‍ت‍ق‍ل‌ ق‍اب‍ل‌ طرح‌ اس‍ت‌ ب‍ه‌ ع‍ل‍ت‌ پ‍راک‍ن‍دگ‍ی‌ ع‍ن‍ص‍ر ق‍ان‍ون‍ی‌ در ح‍ق‍وق‌ ک‍ی‍ف‍ری‌ ای‍ران‌ ج‍ام‍ع‌ و م‍ان‍ع‌ ن‍ی‍س‍ت‌ و ب‍ه‌ ع‍ل‍ت‌ ق‍رار دادن‌ ت‍ه‍دی‍د ج‍س‍م‍ان‍ی‌ در ک‍ن‍ار س‍ای‍ر ت‍ه‍دی‍دات‌ اص‍لاح‌ م‍واد م‍رب‍وط ‌ ام‍ری‌ م‍دب‍ران‍ه‌ خ‍واه‍د ب‍ود .

تهدید به انتشار اطلاعات خصوصی

یکی از راههای اثبات تهدید به انتشار اطلاعات خصوصی نگه داشتن پیام های شخص و عکس گرفتن از آن است که با تنظیم دادخواست و ارائه آن به دادگاه می توانید از حق و حقوق خود دفاع کنید.

آیا استفاده از عکس افراد برای پروفایل جرم است؟

با پیشرفت تکنولوژی و سهولت برقراری ارتباط ها، پرونده های بسیاری با موضوع سو استفاده از عکس های پروفایل افراد یا عکس هایی که اشخاص در فضای مجازی منتشر کرده اند مطرح می شود. قانون این تصاویر و فیلم ها را جز حریم شخصی می داند.

چند نکته راجب تهدید به افشای عکس خصوصی

از آنجایی که حفظ امنیت اطلاعات و داده های کاربران یکی از حقوق مهم در حوزه حقوق شهروندی و فضای مجازی است و عدم توجه به این موضوع و ساده انگاری آن می تواند به نقض حقوق افراد در این حوزه منجر شود در نتیجه قانونگذار تلاش نموده تا با اختصاص مواد مختلفی در این مورد به اهمیت آن اشاره نماید. هرچند که به عقیده برخی، انتشار تصاویر شخصی در فضای مجازی، خود مجوزی است برای افراد سودجو که بتوانند هر نوع استفاده ای از تصاویر و فیلم های افراد بنمایند و به اصطلاح، خود کرده را تدبیر نیست.

اگر فردی عکس خود را روی پروفایل خود قرار داده و دیگری عکس وی را به نحوی تغیر دهد که موجب هتک حیثیت فرد شود، مثلا نوشته نامتعارفی بر آن بیفزاید با صاحب تصویر را در شبکه های اجتماعی گوناگون، فردی غیر اخلاقی معرفی نماید. در این حالت با طرح شکایت و اثبات اتهام، ممکن است فرد خاطی به حیس با جزای نقدی محکوم شود.

اگر فردی تصویر یا فیلم شخصی خود را در شبکه اجتماعی خاصی همچون اینستاگرام قرار دهد در حالی که صفحه وی توسط همه افراد قابل دسترسی نیست (private می باشد)، و فردی با استفاده از نرم افزارهای گوناگون عکس یا فیلم را ذخیره کرده و آن را منتشر می نماید با در دسترس قراد دیگر قرار می دهد، ممکن است شخص را تحت عنوان هتک حنیت با نشر اکاذیب مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

اگر راجب تهدید به افشای عکس خصوصی تهدید به انتشار اطلاعات خصوصی سوالی دارید و می توانید از وکیل مجرب اصفهان کمک بگیرید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

Average rating ۵ / ۵. تعداد آرا: ۳

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

نوشته شده توسط وکیل پایه یک دادگستری تاریخ ارسال ۱۴۰۱/۰۴/۲۳ بدون نظر 430 نمایش دسته حقوقی

دیدگاه کاربران

هنوز کسی نظری ارسال نکرده است.شما اولین نفر باشید.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


مطالب مرتبط