مجازات جرم تخریب اموال عمومی چیست؟

ارسال شده توسط وکیل پایه یک دادگستری در ۱۴۰۱-۱۱-۱۳
۵
(۱)

یکی از انواع جرایم که برای آن مجازات تعیین شده است. جرم تخریب اموال عمومی است. در ادامه همراه با بهترین وکیل اصفهان باشید. تا به سوال تخریب اموال عمومی چیست؟ و مجازات آن چگونه است؟ بپردازد.

تخریب اموال عمومی چیست؟

به طور کلی معنای لغت تخریب خراب کردن، ویران کردن، خرابکاری، انهدام و… است. بهترین وکیل اصفهان بیان میکند. از این رو میتوان گفت تخریب اموال عمومی یعنی خراب کردن و ویران کردن اموالی که متعلق به عموم مردم جامعه است. تخریب با شیوه های مختلفی از جمله شکستن، آتش زدنو.. انجام میشود. در قانون مجازات اسلامی برای این جرم مجازات سختی در نظر گرفته شده است. چرا این عمل میتواند موجب ترس و وحشت عموم مردم شود. در ادامه با ما همراه باشید. تا بهترین وکیل اصفهان بیان کند. که مجازات جرم تخریب اموال عمومی چیست؟

اموال عمومی شامل چه چیز هایی میشود؟

مجازات جرم تخریب اموال عمومی چیست؟

تخریب اموال عمومی به بیان بهترین وکیل اصفهان در واقع تجاوز به حقوق عموم مردم است. اموال عمومی شامل اتوبوس‌ها، ایستگاه‌های مترو، تأسیسات خدمات شهری، خیابان‌ها و معابر و تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تلفن های عمومی، بناهای تاریخی و اماکن مذهبی، سینماها و پارک ها و فضای سبز آنها و … میشوند. و هرگونه آسیب ازخراب کردن یا به آتش کشیدن آنها حکم تخریب اموال عمومی را دارد.

مجازات تخریب اموال عمومی چیست؟

تخریب یا سوزندان اسناد دولتی به بیان بهترین وکیل کیفری اصفهان مجازاتی برابر با دو تا ده سال حبس خواهد داشت. بر اساس ماده ۶۸۶ قانون مجازات اسلامی بهترین وکیل کیفری اصفهان بیان میکند. اگر درختانی که در محدوده قانونی و حریم شهرها و روستاها قرار دارند. توسط اشخاصی قطع شوند. آن افراد به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال یا جزای نقدی محکوم خواهند شد.

مجازات جرم تخریب اموال عمومی چیست؟

اما فرض کنید اشخاصی وسایل عمومی که مورد استفاده عموم مردم است. برای مثال تلفن، وسایل نقلیه، گاز و … را آتش زده و یا به هر شیوه ای آنها را خراب کنند. بدون در نظر گرفتن هدف او به حبس از سه تا ده سال محکوم خواهد شد. حال اگر عمل تخریب اموال عمومی با هدف مقابله با نظام انجام شود. مجازات محاراب برای او اجرا خواهد شد. که بنا بر ماده ۲۸۲ قانون مجازات اسلامی مجرمی که محارب بودن او احراز شود. مجازاتش یکی از چهار مجازات اعدام، صلب، قطع دست راست و پای چپ و تبعید است.

نکات پایانی

برای محقق شدن جرم تخریب اموال عمومی بهترین وکیل اصفهان بیان میکند. فرد باید حتما اراده و اختیار داشته باشد. و بداند که مالی که به آن آسیب و خسارت وارد میکند. مال مردم و دولت است. بهترین وکیل کیفری اصفهان تخریب اموال عمومی را جزو جرائم عمدی معرفی میکند. و همچنین بیان میکند. مجرم باید بداند که اگر کسی بعد از تخریب اموال متوجه شود. اموال آسیب دیده متعلق به دولت است. مرتکب جرم نشده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

Average rating ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

نوشته شده توسط وکیل پایه یک دادگستری تاریخ ارسال ۱۴۰۱/۱۱/۱۳ بدون نظر 369 نمایش دسته کیفری

دیدگاه کاربران

هنوز کسی نظری ارسال نکرده است.شما اولین نفر باشید.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


مطالب مرتبط