معافیت و خرید سربازی در سال ۹۸ و مشاوره با وکیل حقوقی

ارسال شده توسط وکیل پایه یک دادگستری در ۱۳۹۸-۱۱-۲۷
۰
(۰)

معافیت و خرید سربازی امروزه به یکی از دغدغه های جوانان تبدیل شده است.حال سوال این است که آیا می توان خدمت سربازی را در سال ۹۸ خرید؟باید گفت که طرح خرید سربازی تا پایان امسال اجرا خواهد شد اما هنوز به طور یقیق مشخص نشده و در لایحه بودجه سال ۹۸ تبصره ای تحت این عنوان هنوز ذکر نگردیده است.برای دریافت خبرهای موثق در این مورد ما را دنبال کنید و یا جهت مشاوره با بهترین وکیل حقوقی اصفهان با ما در تماس باشید.

انواع معافیت خدمت سربازی

معافیت موقت :

معافیت موقت یعنی شخص تنها برای یک مدت زمان معینی از خدمت سربازی معاف می شود و پس از اتمام آن زمان، می بایست اعزام به خدمت شوند. معافیت موقت انواع مختلفی دارد :

معافیت تحصیلی : مشمولان محصل، تا زمانی که در حال تحصیل هستند، می توانند از معافیت تحصیلی استفاده نمایند.

معافیت بنیاد ملی نخبگان : اشخاص دارای شرایط می توانند از طریق بنیاد ملی نخبگان دوره سربازی را با طی دوره آموزشی و انجام یک پروژه به جای مابقی دوره، به پایان برسانند.

معافیت دائم :

معافیت دائم که اکثر مشمولان خدمت سربازی به دنبال آن هستند، یعنی فرد برای همیشه از انجام خدمت سربازی معاف می شود. البته فقط افراد واجد شرایط می توانند از این قانون استفاده کنند. انواع معافیت دائم عبارت است از :

معافیت پزشکی : مشمولان با مشکلات جسمی و بیماری های خاص می نوانند از معافیت پزشکی استفاده کرده و از خدمت سربازی معاف شوند. هر سال نوع و میزان آن مشکل اعلتم شده و فرد مشمول می بایست مدارک پزشکی خود را به تایید کمیسیون پزشکی سازمان نظام وظیفه برساند. بیماری هایی که مشمولان با داشتن آن ها می توانند از خدمت سربازی معاف شوند عبارتنداز :

  • بیماری های جراحی مغز و اعصاب
  • بیماری های ریه و قفسه صدری
  • بیماری های داخلی مغز و اعصاب
  • بیماری های روانپزشکی
  • بیماری های استخوان و اسکلت
  • انواع کاردیومیوپاتی ها
  • بیماری های گوش حلق و بینی
  • یماری های عفونی
  • بیماری های شکم و دستگاه گوارش و جراحی عمومی
  • بیماری های دستگاه ادراری تناسلی
  • بیماری های غدد مترشحه داخلی
  •  بیماری های عمومی
  • بیماری های روماتولوژی و بافت همبند
  • بیماری های خون و انکولوژی و بدخیمی ها
  •  بیماری هایی که در آیین نامه پزشکی پیش بینی نشده است.
  • بیماری های چشم و عوارض بینایی
  •  بیماری های قلب و عروق
  • بیماری های پوستی و بافت های زیر پوستی
  •  بیماری های فک دهان و دندان

معافیت کفالت :  چنانچه مشمولی سرپرست خانواده باشند می تواند از معافیتی به نام معافیت کفالت استفاده کند. معافیت کفالت چند نوع است :

انواع معافیت کفالت:

کفالت مادر : چنانچه پدر فرد مشمول فوت کرده و یا والدین او طلاق گرفته باشند (در صورتی که مادر ازدواج مجدد نداشته باشد) می تواند با بر عهده گرفتن کفالت مادر از این نوع معافیت استفاده نماید.

کفالت پدر : اگر فرد مشمول، پدری بیمار داشته باشد که نیاز به مراقبت دارد و یا سن پدر وی بیش از ۷۰ سال است می تواند با بر عهده گرفتن کفالت پدر، از این نوع معافیت استفاده نماید.

کفالت خواهر : اگر فرد مشمول تنها برادر تنی خواهر خود باشد و خواهر به جز فرد مشمول، هیچ سرپرست بالای ۱۸ سالی نداشته باشد. (پدر فرد در قید حیات نباشد، برادر تنی دیگری نداشته باشد و دارای همسر و فرزند نباشد) می تواند کفالت خواهر را برعهده گرفته و از خدمت معاف شود.

کفالت برادر صغیر : اگر پدر فرد مشمول در قید حیات نباشد و سن برادر وی کمتر از ۱۸ سال باشد، می تواند با بر عهده گرفتن کفالت برادر اقدام به دریافت معافیت نماید.
کفالت مادر بزرگ : چنانچه همسر مادر بزرگ فرد مشمول ( مادر پدری و یا مادر مادری ) در قید حیات نباشد فرزند دیگری جهت نگه داری و مراقبت از او نداشته باشد، می تواند کفالت مادر بزرگ خود را برعهده گرفته و معاف گردد.

سایر معافیت های دائم

معافیت سه برادری : این نوع معافیت از سال ۹۱ لغو شده و فعلا اطلاعاتی در رابطه با اینکه در سال ۹۸ مجددا این نوع معافیت اعمال خواهد شد یا خیر اطلاعی در دسترس نمی باشد. در این نوع معافیت چنانچه ۳ برادر از یک خانواده خدمت سربازی را سپری کرده و از هیچ نوع معافیتی استفاده نمی کردند، برادر چهارم می توانست معافیت دائم بگیرد.

معافیت بخشودگی سن : این نوع معافیت با توجه به سن و مدرک تحصیلی افراد به چند دسته تقسیم می شود :

  1. افرادی که متولد سال ۱۳۵۴ و قبل از آن هستند و دارای مدرک، دیپلم، زیردیپلم و فوق دیپلم هستند می توانند با استفاده از بخشودگی سن از معافیت دائم بهره مند شوند.
  2. افرادی که متولد سال ۵۴ و قبل از ان هستند و دارای مدرک کارشناسی می باشند.
  3. افرادی که متولد سال ۱۳۵۲ و قبل از آن هستند و دارای مدرک کارشناسی ارشد می باشند.
  4. افرادی که متولد سال ۱۳۵۰ و قبل از آن هستند و دارای مدرک دکتری غیر پزشکی می باشند.
  5. افرادی که متولد سال ۱۳۴۴ و قبل از آن هستند و دارای دکتری پزشکی و دامپزشکی می باشند.
  6. افرادی که سن آن ها بیش از ۵۰ سال است نیازی به درخواست معافیت ندارند و معاف از خدمت محسوب می شوند.

 

دلایل نیاز به مشاوره با وکیل متخصص در زمینه معافیت و خرید سربازی

۱- با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت سربازی در قانون (کفالت ، پزشکی ، موارد خاص و ..) این امکان وجود دارد که شما شامل یکی از شرایط باشید و با ناآگاهی معافیت خود را از دست بدهید.

۲- امکان مشاوره حضوری و غیر حضوری(بدون مراجعه به دفتر) از طریق وکیل حقوقی خبره در دفتر ما امکان پذیر می باشد.

۳- با توجه به اینکه آیین نامه ها و ضوابط معافیت سربازی همواره در حال تغییر می باشد ، شما را از آخرین تبصره ها و قوانین معافیت نظام وظیفه سربازی مطلع می سازیم که با آگاهی از این قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه ، پروژه کسری خدمت و … مطلع شوید.

۴- مساله مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی جهت پرکردن دفترچه و یا عمل نمودن به توصیه افراد ناآگاه می تواند سبب از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.

مشاوره با بهترین وکیل حقوقی اصفهان

جهت کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص خدمت سربازی مطابق با اخرین آیین نامه سال ۹۸ ، انواع معافیت و کسری های خانواده معظم شهدا، ایثارگران،جانبازان،رزمندگان و آزادگان ، معافیت کفالت ، معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی ، انواع کسری  خدمت  و هرگونه سوال و مشاوره تخصصی پیرامون معافیت و خرید سربازی  می توانید همه روزه با ما در تماس باشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

Average rating ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

نوشته شده توسط وکیل پایه یک دادگستری تاریخ ارسال ۱۳۹۸/۱۱/۲۷ بدون نظر 1747 نمایش دسته حقوقی

دیدگاه کاربران

هنوز کسی نظری ارسال نکرده است.شما اولین نفر باشید.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


مطالب مرتبط