معامله در حالت مستی و بیهوشی چه حکمی دارد؟

ارسال شده توسط وکیل پایه یک دادگستری در ۱۴۰۱-۰۹-۰۱
۲
(۱)

در مقالات قبلی در خصوص شرایط بطلان معامله اطلاعاتی در اختیارتان قرار دادیم. یکی از مورادی که صحت معامله را خدشه دارد میکند انعقاد معامله در شرایط و حالت مستی و بیهوشی است. چرا که در در حالت مستی و بیهوشی یکی از طرفین قرارداد فاقد قصد و اراده هستند. بهترین وکیل اصفهان در ادامه مطلب اطلاعات بیشتری در خصوص معامله در حالت مستی وبیهوشی در اختیارتان قرار خواهد داد. با همراه باشید.

قصد و رضایت

به گفته بهترین وکیل اصفهان طبق ماده ۱۹۱ قانون مدنی در توضیح شرایط اساسی صحت معامله و به طور دقیق بند ۱ ماده ۱۹۰ قانون مدنی بیان شده است که : ” عقد محقق می شود به قصد انشاء به شروط مقرون بودن چیزی که دلالت بر قصد کند . “

به بیان ساده تر بهترین وکیل حقوقی در اصفهان میگوید که اراده طرفین موجب ایجاد عقد میشود. یعنی دو طرف باه دنبال ایجاد یک اثر حقوقی هستند. همان طور که میدانید نبود قصد مثل معامله صوری، باعث باطل شدن معامله میشود. و نبود رضایت مثل معامله اکراهی و معامله فضولی باعث عدم نفوذ میشود. از این رو میتوان گفت که قانون گذار قصد را برای انعقاد قرار داد ضروری میداند. در واقع فرد برای انعقاد قرارداد باید آگاهیی و اختیار داشته باشد. معامله در حالت مستی، خواب یا بیهوشی یکی از موارد نبود قصد در معامله است. چرا که فرد در حالت مستی از آگاهی، اختیار لازم برخوردار نیست و در واقع فاقد قصد است. و نمیتواند با اراده تعهدی را بپذیرد تا نه به حقوق خود و نه به حقوق دیگری صدمه ای وارد نکند. در ادامه بهترین وکیل حقوقی اصفهان به حکم معامله در حالت مستی و بیهوشی اشاره میکند.

معامله در حالت مستی و بیهوشی چه حکمی دارد؟

حکم معامله در حالت مستی و بیهوشی

در خصوص حکم معامله در مستی بهترین وکیل اصفهان به ماده ۱۹۵ قانون مدنی اشاره میکند. طبق این ماده اگر کسی در حالت مستی و بیهوشی یا در خواب معامله نماید آن معامله به واسطه فقدان قصد باطل است. از این رو میتوان گفت در حالاتی که فرد برای انجام معامله قصدی ندارد حکم معامله باطل است.

هر حالت دیگری نیز به جز حالت مستی و بیهوشی که موجب از بین رفتن قصد یکی از طرفین معامله شود باطل است. بهترین وکیل اصفهان بیان میکند اگر در شرایط مستی و بیهوشی قراردادی بسته اید باید بتوانید ادعای خود را ثابت کنید. در صورت اثبات معامله باطل خواهد شد.

«بهترین وکیل اصفهان توصیه میکند برای اینکه بتوانید این ادعا را ثابت کنید و بتوانید معامله را باطل اعلام کنید حتما از یک مشاور خوب حقوقی کمک بگیرید.»

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

Average rating ۲ / ۵. تعداد آرا: ۱

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

نوشته شده توسط وکیل پایه یک دادگستری تاریخ ارسال ۱۴۰۱/۰۹/۰۱ بدون نظر 509 نمایش دسته کیفری

دیدگاه کاربران

هنوز کسی نظری ارسال نکرده است.شما اولین نفر باشید.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


مطالب مرتبط