مفهوم اظهارنامه و هرآنچه که باید از آن بدانید

ارسال شده توسط وکیل پایه یک دادگستری در ۱۴۰۱-۱۲-۰۸
۲.۸
(۴)

اگر برای گرفتن حق خود به صورت رسمی اقدام کرده باشید. حتما در همان مراحله اولیه با اظهار نامه آشنا شدید. در واقع اظهار نامه اولین قدم برای گرفتن حق خود به صورت رسمی است. در ادامه همراه بهترین وکیل کیفری اصفهان باشید. تا به مفهوم اظهارنامه و هر آنچه که باید از آن بدانید، بپردازد.

اظهارنامه چیست؟

اظهار نامه را میتوان اوراق قضایی معرفی کرد. در واقع هر زمان شخصی بخواهد حق خود را از دیگران مطالبه کند. باید اظهار نامه تنظیم کند. وکیل کیفری اصفهان بیان میکند. اظهار نامه نوشته ای است. که طبق مقرارت قانونی تنظیم شده و در واقع مطالب را به صورتی قانونی بیان میکند.

همچنین بهترین وکیل اصفهان اظهارنامه را یکی از راه های رسمی مطالبه حق میداند. با تنظیم اظهارنامه شما میتوانید آمادگی خود را برای تسلیم در برابر مواردی مانند وجه نقد، غیر نقد، مال، سند نیز به طرف مقابل اعلام کنید. در واقع با اظهار نامه شما چیزی را به دیگری تسلیم کرده اید یا مطلبی را به این شخص اطلاع داده اید. در ادامه با بهترین وکیل کیفری در اصفهان همراه باشید. تا کاربرد اظهار نامه را در اختیارتان قرار دهد.

کاربرد اظهار نامه

اظهارنامه بسیار پرکاربرد است. بهترین وکیل کیفری اصفهان در خصوص کاربرد اظهار نامه بیان میکند. هر شخصی قبل از دادخواست و طرح دعوی میتواند از اظهارنامه استفاده کند. و به طور کلی کاربرد اظهارنامه را با مثالی به صورت زیر شرح میدهد.

مفهوم اظهارنامه و هرآنچه که باید از آن بدانید

فرض کنید. شما باید از شخصی سفته ۵۰۰ میلیون ریالیتان را دریافت کنید. اما فرد از دادن سفته به شما امتناع میکند. در این چنین حالتی قبل از اقدام به دادخواست و اقامه دعوا میتوانید اظهارنامه ای تنظیم و ارسال نمایید. برای مثال در اظهار نامه باید ذکر کنید. که آن شخص به موجب یک فقره سفته به شماره فلان در تاریخ سر رسید فلان به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به شما بدهکار است. با توجه به رسیدن موعد مندرج در سفته مقتضی است. ظرف ۱۰ روز از تاریخ ابلاغ این اظهارنامه نسبت به تادیه بدهی خود اقدام نماید. تا نیازی به اقامه دعوا در محاکم دادگستری نباشد.

برای چه مواردی میتوان از اظهارنامه استفاده کرد؟

  • گرفتن بدهی از فرد بدهکار
  • برای دعوت زن به تمکین
  • جهت ایفای تعهد شخص متعهد
  • جهت صلح و سازش
  • جهت تحویل مال اجاره داده شده به موجر در صورتی موجر از تحویل امتناع میکند.
  • در صورت عدم پرداخت هزینه های مشترک مربوط به آپارتمان
  • و …

«این موارد تنها مثال هایی برای درک بهتر مفهوم اظهار نامه است. بهترین وکیل کیفری اصفهان بیان میکند. در موضوعات مختلفی میتوان اظهارنامه ارسال کرد.»

موارد که باید در اظهار نامه ذکر شود و نکات تنظیم آن

در ابتدا باید بدانید که برگه اظهارنامه فرم چاپی مخصوصی، مشابه برگ دادخواست است. در این فرم باید مشخصات اظهارکننده، مشخصات مخاطب، موضوع اظهارنامه، خلاصه اظهارات نوشته شود. بهترین وکیل کیفری اصفهان بیان میکند. در بخش مشخصات اظهار کننده در واقع باید مشخصات خودتان را وارد کنید. نام و نام خانوادگی، نشانی محل سکونت و .. در بخش مشخصات مخاطب باید مشخصات شخصی که اظهار نامه برای او ارسال میشود را ذکر کنید. سپس در قسمت موضوع اظهارنامه موضوع مطالبه را ذکر کنید. و سپس در خلاصه اظهارنامه موارد مد نظر تان را ذکر کنید. و در واقع مطالبه خود را شرح دهید. در نهایت در بخش خلاصه جواب مخاطب به اظهارات ذکر شده توسط شما یعنی اظهار کننده، پاسخ خواهد داد.

مفهوم اظهارنامه و هرآنچه که باید از آن بدانید

تذکر

باید بدانید که اظهار نامه شما ۳ نسخه ای خواهد بود. بهترین وکیل اصفهان بیان میکند. ۱ نسخه از اظهارنامه شما در دادگستری بایگانی میشود. ۱ نسخه به دست مخاطب خواهد رسید. و ۱ نسخه نیز همراه با نتیجه یا پاسخ مخاطب در اختیار اظهارکننده قرار خواهد گرفت.

نکات تنظیم اظهارنامه

تنظیم اظهارنامه اصول و قواعدی دارد. که باید به آنها توجه شود. برای مثال یکی از قوانین تنظیم اظهار نامه استفاده از الفاظ صحیح به دور از نشرکذب و افترا است. هچنین متن اظهار نامه باید کوتاه، بدون ابهام، دقیق و با آگاهی کامل باشد. بهترین وکیل کیفری اصفهان بیان میکند. در صورتی که همراه متن اظهارنامه چیز دیگری نیز ارسال شده باشد. باید در متن تنظیم شده به آن اشاره شود. همچنین باید محل نگهداری، شماره یا مشخصات ظاهری اسناد، قراردادها، چک‌ها و … نیز قید شود. برای مثال در قسمت فوق اشاره کردیم (یک فقره سفته به شماره فلان در تاریخ سر رسید فلان به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به شما بدهکار است.). حتما قبل از مراجعه به دفاتر خدمات قضایی متن اظهارنامه را آماده کنید.

کلام پایانی

برای تنظیم اظهارنامه میتوانید از یک وکیل کیفری در اصفهان کمک و مشاوره بگیرید. همچنین اگر نیاز به طرح دعوی و دادخواست باشد. بهترین وکیل اصفهان میتوانید برایتان اقدام نمایید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

Average rating ۲.۸ / ۵. تعداد آرا: ۴

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

نوشته شده توسط وکیل پایه یک دادگستری تاریخ ارسال ۱۴۰۱/۱۲/۰۸ بدون نظر 233 نمایش دسته کیفری

دیدگاه کاربران

هنوز کسی نظری ارسال نکرده است.شما اولین نفر باشید.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


مطالب مرتبط