مفهوم حکم دو یا سه بار اعدام چیست؟

ارسال شده توسط وکیل پایه یک دادگستری در ۱۴۰۱-۱۰-۲۹
۳.۳
(۱۹۲)

در مطالب قبلی در خصوص حکم اعدام و شرایط و سن آن اطلاعاتی را در اخیتارتان قرار دادیم. در مطلب امروز بهترین وکیل اصفهان به سوال پرتکرار حکم دو یا سه بار اعدام چیست و چگونه انجام میشود؟ پاسخ خواهد داد.

روند اجرای حکم اعدام

همانطور که در جریان هستید. به اجرا در آمدن حکم اعدام تشریفات خاصی دارد. یعنی در جریان اعدام باید افرادی همچون پزشک قانونی یا پزشک معتمد و روحانی در صورت نبود قاضی صادر کننده حکم و… حضور یابند. بهترین وکیل اصفهان در راستای تشریفات اعدام بیان میکند اجرای حکم اعدام همزمان با طلوع آفتاب انجام میشود. در برخی موارد  فیلم یا عکس مراسم اجرای مجازات نیز باید تهیه شود تا در پرونده محکوم، ثبت و نگهداری شود. اما در ادامه روند اجرای حکم دو یا سه بار اعدام را بهترین وکیل اصفهان بیان خواهد کرد.

حکم دو یا سه بار اعدام

حتما شنیده اید که فردی محکوم به دو یا سه بار اعدام شده است. و در ذهن خود تصور کردید که حتما شخص را یک بار به حلقه دار آویزان کرده و قبل از قطع نفس او را پایین آورده و مجدد بار دیگر به دار میکشند. بهترین وکیل اصفهان بیان میکند. میتوان گفت اکثریت مردم بر این باور پافشاری میکنند. در حالی که این یک باور غلط است. و هرگز با اعدامی چنین برخوردی نخواهد شد. فردی اعدامی توانی برای سه مرتبه به دار آرویخته شدن ندارد. به طور کلی در قانون جمهوری اسلامی ایران به دلیل اینکه کمترین آزار به محکوم برسد. در مجازات های اعدام و قصاص مجرم را از طریق طناب حلق آویز میکنند. اما پس تکلیف حکم دو یا سه بار اعدام چیست؟

مفهوم حکم دو یا سه بار اعدام چیست؟

مثال

بهترین وکیل اصفهان بیان میکند تصور کنید. فردی مرتکب دو قتل و یک تجاوز جنسی شده باشد. و حکم صادر شده برای او سه بار اعدام است. در چنین حالتی تصور کنید. اولیای دم یکی از مقتولین رضایت دهد. در این صورت قاتل فقط یک حکم اعدام را برطرف کرده و هنوز به دو حکم اعدام دیگر محکوم است. در بهترین شرایط تصور کنید خانواده مقتول دیگر نیز رضایت خود را اعلام کند. باز هم مجرم آزاد و رها نخواهد شد و هنوز به یک حکم اعدام دیگر برای تجاوز جنسی محکوم است. در واقع هنوز یک سهمیه اعدام دیگر برای او وجود خواهد داشت. بنابراین حکم دو یا سه بار اعدام به معنای چند بار حلق آویز کردن مجرم نیست.

کلام پایانی

اگر میخواهید اطلاعات بیشتری در خصوص اعدام و شرایط آن و جرائمی که منجر به حکم اعدام میشود، کسب کنید. حتما به مطلب سن اعدام در قانون ایران سری بزنید. این مطالب میتواند اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

Average rating ۳.۳ / ۵. تعداد آرا: ۱۹۲

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

نوشته شده توسط وکیل پایه یک دادگستری تاریخ ارسال ۱۴۰۱/۱۰/۲۹ بدون نظر 19878 نمایش دسته کیفری

دیدگاه کاربران

هنوز کسی نظری ارسال نکرده است.شما اولین نفر باشید.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


مطالب مرتبط