نحوه بررسی جرایم کودکان زیر ۱۵ سال

ارسال شده توسط وکیل پایه یک دادگستری در ۱۴۰۱-۰۸-۱۶
۱.۵
(۲)

اگر برایتان سوال است که مجازات کودکان چگونه است؟ آیا شکایت از کودکان قابل پیگیری است؟ نحوه بررسی جرایم کودکان زیر ۱۵ سال چگونه است؟ با ما همراه باشید تا به کمک بهترین وکیل کیفری در اصفهان به پاسخ تمام سوالات خود برسید.

مجازات جرایم کودکان زیر ۱۵ سال

برخی بر این باورند. اگر کودکی که مرتکب جرم میشود کمتر از ۱۵ سال داشته باشد. دیگر مجازات نخواهد شد. و از مجازات معاف میشود. در حالی که به این صورت نیست. قانونگذار برای کودکان زیر ۱۵ سال نیز مجازاتی را در نظر دارد. فقط لازم به ذکر است که این مجازات در مقابل مجازات بزرگسالان بسیار سبک تر است. در ادامه به مجازات کودکان زیر ۱۵ سال خواهیم پرداخت.

مجازات کودکان ۹ تا ۱۵

همانطور درمتن فوق اشاره شد. قانونگذاری مجازاتی را برای کودکان زیر ۱۵ سال در نظر میگیرد. و برخلاف باور اکثر افراد از مجازات آن ها چشم پوشی نمیکند. اگر کودکان ۹ تا ۱۵ سال مرتکب جرایم تعزیری شوند بهترین وکیل اصفهان بیان میکند که دادگاه کودک را به والدین، قیم و سرپرست کودک تحویل خواهد داد. در مقابل والدین باید تعهد دهند. که به اصلاح ترتیبت فرزند خویش بپردازند. در مواردی هم ممکن است قاضی از والدین بخواهد مواردی که بیان میکند را انجام دهند و نتیجه را بعد مدت زمان مشخص به قاضی اطلاع هند.

نحوه بررسی جرایم کودکان زیر 15 سال

از مواردی که ممکن است قاضی نسبت به جرم کودک از والدین درخواست کند. عبارت است از:

  • دادگاه او را به والدین، قیم و سرپرست و… او تحویل داده و از آن‌‌‌‌‌ها ‌‌‌‌می‌خواهد که تعهد بدهند در راستای حسن اخلاقی و تربیت کودک تلاش کنند. در برخی موارد نیز قاضی از والدین کودک ‌‌‌‌می‌خواهد که یکی از موارد زیر را انجام دهند و نتیجه را تا یک مدت زمان تعیین شده به اطلاع قاضی برسانند:
  • معرفی طفل یا نوجوان به مددکار اجتماعی یا رواشناس و دیگر متخصصات و همکاری با آنان
  • فرستادن طفل یا نوجوان به یک موسسه آموزشی و فرهنگی به منظور تحصیل یا حرفه آموزی
  • اقدام لازم جهت درمان یا ترک اعتیاد طفل یا نوجوان تحت نظر پزشک
  • جلوگیری از معاشرت و ارتباط مضر طفل یا نوجوان با اشخاص به تشخیص دادگاه 
  • جلوگیری از رفت و آمد طفل یا نوجوان به محل های معین 
  • اگر والدین نوجوان افراد دارای صلاحیتی نباشند دادگاه او را به یک شخصیت حقیقی یا حقوقی تحویل ‌‌‌‌می‌دهد و مصلحت فرزند را در نظر ‌‌‌‌می‌گیرد.

مجازات جرایم کودکان ۱۲ تا ۱۵ سال

مجازات کودکان سنین ۱۲ تا ۱۵ سال به دلیل آگاهی بیشتر آنها نسبیت به کودکان ۹ ساله برای ارتکاب جرم، کمی دشوار تر است. در این سنین بهترین وکیل حقوقی در اصفهان بیان میکند دادگاه به کودک تذکر و اخطار ‌‌‌‌می‌دهد و از او یک تعهدنامه کتبی در خصوص عدم تکرار جرم دریافت ‌‌‌‌می‌کند. در صورتی که مرتکب جرم تعزیری درجه یک تا پنج شود قطعا از سه ماه تا یک سال به ماندن در کانون اصلاح و تربیت محکوم ‌‌‌‌می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

Average rating ۱.۵ / ۵. تعداد آرا: ۲

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

نوشته شده توسط وکیل پایه یک دادگستری تاریخ ارسال ۱۴۰۱/۰۸/۱۶ بدون نظر 311 نمایش دسته کیفری

دیدگاه کاربران

هنوز کسی نظری ارسال نکرده است.شما اولین نفر باشید.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


مطالب مرتبط