نشر اکاذیب درباره کرونا و مجازات ۳ سال حبس در انتظار منتشر کنندگان

ارسال شده توسط وکیل پایه یک دادگستری در ۱۳۹۸-۱۲-۰۸
۰
(۰)

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با بیان اینکه نشر اکاذیب درباره کرونا ویروس جدید کشور را به تعطیلی کشانده و هزاران میلیارد خسارت اقتصادی ایجاد می‌کند تاکیدکرد که منتشرکنندگان این اخبار به یک تا سه سال مجازات حبس محکوم خواهند شد.

حسن نوروزی ، در پیرامون جرم و نحوه مجازات افرادی که اقدام به انتشار اخبار کذب پیرامون شیوع بیماری کرونا در سطح جامعه می‌کنند، گفت: این اقدام بر اساس قانون مجازات اسلامی نشر اکاذیب محسوب شده و برای افرادی که مرتکب این جرم شوند بین یک تا سه سال مجازات حبس و تعیین شلاق در نظر گرفته شده است.

نشر اکاذیب درباره کرونا کشور را به تعطیلی کشانده است

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلاتی که به دنبال انتشار این گونه اخبار در جامعه ایجاد می‌شود، ادامه داد: نشر اکاذیب درباره کرونا ویروس جدید باعث بروز نگرانی و رعب و وحشت برای مردم شده و زمینه تعطیلی کشور را فراهم آورده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در مورد تبعاتی که انتشار این گونه اخبار در حوزه اقتصادی کشور به همراه دارد، تاکید نمود: انجام این گونه اقدامات به دلیل تعطیلی کارخانجات و مجتمع‌های تجاری بزرگ می‌تواند باعث بروز خسارات اقتصادی گسترده شود، همچنین در پی تعطیلی مدارس هم شرایطی فراهم می‌شود که کودکان به ناچار تابستان نیز برای جبران این وقفه ایجاد شده به مدرسه بروند.

همچنین سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: انتشار ویروس کرونا امری مقطعی بوده که به زودی مسئولان حوزه سلامت هم در ایران و هم جهان برای رفع این مشکل تدبیری خواهند اندیشید، اما تعطیلی واحدهای تولیدی و اقتصادی هزاران میلیارد خسارت به کشور وارد می‌کند که آسیب ناشی از آن به مردم وارد خواهد شد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره در زمینه دعاوی نشر اکاذیب و مجازات آن  می توانید با ما تماس بگیرید تا از مشاوره بهترین وکیل حقوقی اصفهان برخوردار شوید.

پیگیری حقوقی  نامه‌های جعلی منتشر شده در مورد شیوع کرونا

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پیگیری حقوقی این وزارتخانه درباره نامه‌های جعلی منتشر شده در مورد شیوع کرونا در کشور خبر داد.

کریم همتی درباره اقدامات وزارت بهداشت در مورد نامه‌های جعلی منتشر شده در مورد شیوع ویروس کرونا در ایران بیان کرد: اقدامات حقوقی و پیگیری‌ها در زمینه نامه‌های جعلی منتشر شده درباره شیوع کرونا در حال انجام است.

وی ادامه داد: سایت‌هایی که این نامه‌های جعلی را ابتدا منتشر کردند شناسایی شده و در این زمینه با دستگاه‌های امنیتی نیز هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم.

معاون وزیر بهداشت درباره دلیل این اقدام گفت: به نظر می‌رسد عمده‌ترین دلیل برای انتشار این نامه‌های جعلی، تحت تاثیر قرار دادن اقدامات وزارت بهداشت است. از طرفی بحث مشارکت در انتخابات و ایجاد التهاب در جامعه نیز توسط این افراد مطرح است.

همتی اظهار کرد: این در حالیست که وزارت بهداشت هر روز درباره کرونا اطلاع رسانی می‌کند و حتی دانشجویان ایرانی که از ووهان به کشور بازگشتند نیز برای مدت ۱۴ روز در قرنطینه بودند و پس از اتمام این دوره و مراقبت‌های انجام شده، هیچ کدام از این افراد مشکلی نداشته و از قرنطینه ترخیص شدند. در نتیجه این اقدامات به نظر می‌رسد کم لطفی در حق دولت و وزارت بهداشت است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت بیان کرد: سایتی که برای اولین بار نامه جعلی اول را منتشر کرد مشخص و پیگیری حقوقی و کارهای اولیه در این زمینه انجام شده است.

در روزهای اخیر دو نامه جعلی درباره شیوع کرونا در کشور منتشر شد که مشکلات نگارشی فراوانی داشت. محتوا و ماهیت هر دو نامه منتشر شده، توسط وزارت بهداشت و وزارت کشور تکذیب شده است.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

Average rating ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

نوشته شده توسط وکیل پایه یک دادگستری تاریخ ارسال ۱۳۹۸/۱۲/۰۸ بدون نظر 764 نمایش دسته حقوقی, کیفری

دیدگاه کاربران

هنوز کسی نظری ارسال نکرده است.شما اولین نفر باشید.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


مطالب مرتبط