هر آنچه باید درباره فسخ نکاح و طلاق بدانید

ارسال شده توسط وکیل پایه یک دادگستری در ۱۴۰۱-۱۰-۲۲
۵
(۱)

فسخ نکاح و طلاق هر دو راهی برای جدایی محسوب میشوند. اما تقاوت هایی بین آنها وجود دارد و تحقق هریک به شرایط خاصی نیاز دارد. در ادامه با بهترین وکیل اصفهان همراه باشید. تا هر آنچه باید درباره فسخ نکاح و طلاق بدانید را در اختیارتان قرار میدهد.

فسخ نکاح چیست؟

همانطور که در ابتدای مطلب بیان کردیم. هر یک از فسخ نکاح و طلاق شرایط خاصی دارد. فسخ نکاح در واقع برهم زدن ازدواج به دلیل برخی از شرایط و موارد خاص است که قانونگذار آن را از پیش تعیین کرد. در واقع فسخ نکاح زمانی میتواند حقیقی شود که به هریک از زوج و زوجه ضرر و زیان فاحش وارد شود. در ادامه به بهترین وکیل اصفهان به این شرایط خواهد پرداخت.

عیوب مرد که به زن حق فسخ نکاح میدهد: بهترین وکیل اصفهان در خصوص عیوب مرد، عنن (ناتوانی مرد در نعوظ)، خصاء (عارضه مربوط به اخته شدن مرد)، مقطوع بودن (آلت تناسلی مرد) را بیان میکند.

عیوب زن که به مرد حق فسخ نکاح میدهد: وکیل خانواده اصفهان در خصوص عیوب زن به جذام، قرن(وجود استخوانی در فرج که مانع جماع باشد.)، برص (یک نوع بیماری پوستی)، افضاء (یکی شدن مجرای بول و حیض)، نابینایی دو چشم، زمین‌گیری را بیان میکند.

« اما عیب مشترکی که برای هردو طرف حق فسخ ایجاد میکند به بیان بهترین وکیل اصفهان جنون است. جنون ادواری یا مستمر که به معنی اختلال عقل است. برای طرف مقابل حق فسخ ایجاد می‌کند.»

طلاق چیست؟

هر آنچه باید درباره فسخ نکاح و طلاق بدانید

وکیل خانواده اصفهان در خصوص طلاق بیان میکند. طلاق یکی از راه های جدایی زوجین از یکدیگر است. طلاق به انواع خاصی تقسیم شده است. و هر یک شرایط و قوانین خاص خود را دارند. حتی میتوان در خصوص امکان رجوع طلاق را به انواع مختلفی تقسیم کرد. برخی از تفاوت ها و شباهت های فسخ نکاح و حق طلاق اطلاعی ندارند. که در ادامه وکیل خانواده اصفهان اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار میدهد.

شباهت های فسخ نکاح و طلاق

اولین تشابه در فسخ نکاح و طلاق که وکیل خانواده اصفهان به آن اشاره دارد. هر دو برای هدفی مشترک یعنی منحل کردن نکاح جدایی هستند. دومین تشابه در فسخ نکاح و طلاق که بهترین وکیل اصفهان به آن اشاره میکند یکسان بودن مدت عده است. یعنی زن در هر دو صورت باید عده خود را نگه دارد. سومین و اخرین تشابه یکسان بودن مهریه است. جدایی چه بر اثر طلاق و چه بر اثر فسخ نکاح باشد زوج موظف به پرداخت مهریه است.

تفاوت های فسخ نکاح و طلاق

 در اولین تفاوت میتوان گفت طلاق عمل حقوقی و تشریفاتی است. شرایط خاصی همچون خواندن صیغه، حضور دو شاهد و … الزامی است. اما برای فسخ نکاح تنها به اراده صاحب حق فسخ نیاز است. وکیل خانواده اصفهان بیان میکند فسخ نکاح حتی به صورت یک طرفه و بدون تشریفات خاص انجام میشود. دومین مورد تفاوت در امکان رجوع است. اگر طلاق از نوع رجعی باشد در زمان عده زوج میتواند رجوع کند. بهترین وکیل اصفهان بیان میکند در فسخ نکاح امکان رجوع وجود ندارد. برای بازگشت نیاز به عقد نکاح مجدد است.

هر آنچه باید درباره فسخ نکاح و طلاق بدانید

سومین مورد از تفاوت های فسخ نکاح و طلاق اجازه و حکم دادگاه برای طلاق است. که معمولا در این مسیر دادگاه برای داوری و جلوگیری از طلاق تلاش میکند و حتی زوجین را به جلسات مشاوره ارجاع میدهد. اما در فسخ نکاح نیازی به مجوز نیست. و قاضی برای جلوگیری از فسخ نکاح تلاشی نمیکند . چهارمین تفاوت امکان فسخ نکاح در دوره عادت ماهانه است. در حالی که این امکان برای طلاق وجود ندارد. ر واقع عادت ماهانه زوجه طلاق را به عقب می اندازد. در حالی که در فسخ نکاح این مورد ممنوعیتی ایجاد نمیکند. در پنجمین مورد بهترین وکیل اصفهان به امکان فسخ نکاح در ازدواج دائم و منقطع اشاره دارد. درحالی که طلاق مخصوص ازدواج دائم است.

کلام پایانی

فسخ نکاح و طلاق شرایط و ضوابطی دارد. که بهتر است برای این امر از وکیل خانواده اصفهان کمک و مشاوره بگیرید. وکیل خانواد اصفهان تمام شرایط و ضوابط را برایتان شرح خواهد داد و در این امر کمک حالتان خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

Average rating ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

نوشته شده توسط وکیل پایه یک دادگستری تاریخ ارسال ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ بدون نظر 165 نمایش دسته کیفری

دیدگاه کاربران

هنوز کسی نظری ارسال نکرده است.شما اولین نفر باشید.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


مطالب مرتبط