همه چیز درباره کانون اصلاح و تربیت

ارسال شده توسط وکیل پایه یک دادگستری در ۱۴۰۱-۰۸-۱۷
۳.۲
(۶۶)

حتما تا به امروز نام کانون اصلاح تربیت را شنیده اید. اگر اطلاعی در خصوص این کانون ندارید. حتما این مقاله را مطالعه کنید. بهترین وکیل اصفهان همه اطلاعات لازم در خصوص کانون اصلاح و تربیت را در اختیارتان قرار خواهد داد.

کانون اصلاح و تربیت چیست؟

اگر بخواهیم کانون اصلاح تربیت را به طور ساده تعریف کنیم. مرکزی است جهت نگهداری، اصلاح و تربیت و تهذیب اطفال غیربالغ و بزهکار یا بزهکارانی که کمتر از ۱۸ سال تمام سن داشته باشند. اغلب نوجوانانی که به این مکان می آیند به جرمی مرتکب شده اند.

تاریخچه کانون اصلاح و تربیت

در ایران در سال ۱۳۴۷ در منطقه شمال غرب تهران واقع در محله شهرزیبا ساختمان و ابنیه اولین مجتع نگهداری اطفال بزهکار بنام (کانون اصلاح و تربیت کودکان و نوجوانان) تأسیس و شروع به فعالیت کرد. همانطور که در ابتدا مطلب بهترین وکیل کیفری اصفهان بیان نمود. هدف این کانون ها نگهداری ، اصلاح و تربیت و تهذیب اطفال غیربالغ و بزهکار یا بزهکارانی که کمتر از ١٨ سال تمام سن داشته باشند، بود. این کانون در سال ۱۳۷۰ مورد ارزشیابی علمی قرار گرفت و از سال ۱۳۷۲ تحولات جدیدی در آن به وجود آمد.

همه چیز درباره کانون اصلاح و تربیت

بخش های مختلف کانون

این کانون که بر طبق قانون مربوط به دادگاه اطفال بزهکار می شود. از بخش های مختلفی برخوردار است که این بخش هارا بهترین وکیل اصفهان به صورت زیر بیان میکند:

  • قسمت نگهداری موقت: کودکان و نوجوانان بزهکاریی که داداگاه برای آن ها تصمیمی اتخاذ نکرده در این بخش نگهداری میشوند.
  • قسمت اصلاح و تربیت: اطفالی که در مورد آنان تصمیم اعزام به کانون اصلاح و تربیت اتخاذ شود برحسب جرم در این بخش نگهداری میشوند.
  • زندان: اطفالی که در مورد آنان تصمیم اعزام به کانون اصلاح و تربیت اتخاذ شود برحسب سن جرم در این بخش نگهداری میشوند.

«لازم به ذکر است که در هر قسمت محل نگهداری دختران از پسران مجزا خواهد بود. و همچنین در مورد اطفالی که دادگاه برای جلوگیری از تبانی و یا سایر جهات قانونی نگهداری انفرادی آنان را ضروری بداند. و یا اطفالی که هنوز توسط واحد پذیرش و تشخیص بررسی نشده باشند. تحت نظر واحد انتظامات به طور انفرادی در قسمت زندان مجرد کانون نگهداری خواهند شد. و نیز حداقل سن افراد برای نگهداری در این ‌‌‌‌کانو‌ن ۱۲ سال می‌باشد.» 

ساختار اداری و مدیریتی کانون

از لحاظ ساختاری کانون اصلاح و تربیت از بخشهای مختلفی تشکیل که بهترین وکیل اصفهان به شرح بیان میکند:

  • امور مدیریت داخلی و مددکاری
  • بهداری و مرکز مشاوره و سالن ملاقات
  • امور فرهنگی و آموزش
  • اداری ، مالی ، خدماتی
  • امور انتظامی

«در حال حاضر کانون زیرمجموعه اداره کل زندانهای تهران بوده و به عنوان یک مجتمع تربیتی نوجوانان زیر ١٨ سال (دختر و پسر) را نگهداری می کند .»

واحد اندرزگاه

باید بدانید در این کانون ها واحدی وجود دارد به نام اندرزگاه که بهترین وکیل اصفهان در این خصوص بیان میکند که هر هفته شخصی به نام اندرزگو با بچه های شرور و سابقه دار صحبت میکند و آنها را مورد موعظه و نصحیت قرار میدهد. در واقع مشاوری است که مشکلات اخلاقیشان را گوشزد میکند و به آن ها در حل مشکلاتشان کمک خواهد کرد. و با تقویت قوه ایمان آنان را از ارتکاب مجدد جرم باز می دارد. البته کم لطفی است اگر فعالیت های فرهنگی، آموزشی، حرفه ای مددجویان را نادیده بگیریم.

تحصیل در کانون

همه چیز درباره کانون اصلاح و تربیت

اطفال بزهکار در این کانون ملزم هستند که در کلاس های درسی شرکت کنند. در واقع در این کانون ها تحصیل فراموش نمیشود. کلاس های نهضت سواد آموزی برای اطفال بی سواد و کسانی که مدتی از تحصیل دور بودند نیز وجود دارد. گفتنی است که امکان تحصیل تا پایان مقطع راهنمایی در این کانون ها وجود دارد.

آموزش اطفال در کانون فقط جهت شرکت در امتحانات می باشد، چرا که، ممکن است برخی از اطفال در حین تحصیل در مدرسه و یا خارج از آن محیط مرتکب جرم میشوند. و به ناچار باید چند ماهی را در کانون به سر ببرند. به همین جهت و به منظور جلوگیری از وقفه حاصل بین مدت تحصیل، به این قبیل دانش آموزان آموزش لازم داده می شود. تا بتوانند در امتحانات مربوطه شرکت نمایند. این کلاس ها توسط معلمان آموزش و پرورش اداره و در صورت موفقیت در امتحانات به آنان گواهینامه مربوطه داده خواهد شد.

بخش زندان

برخی بر این باورند که در بخش زندان این کانون ها از برنامه های تربیتی و اصلاحی، آموزشی و حرفه ای خبری نیست. در حالی این بخش مشابه دیگر بخش های کانون از تمام برنامه های تربیتی و اصلاحی و آموزشی و.. بروردار است. تنها تفاوت این بخش با دیگر بخش ها امکانات رفاهی و آموزشی محدود آن است. بهترین وکیل کیفری در اصفهان تعداد ملاقات محدود تر را یکی از تفاوت ها میداند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

Average rating ۳.۲ / ۵. تعداد آرا: ۶۶

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

نوشته شده توسط وکیل پایه یک دادگستری تاریخ ارسال ۱۴۰۱/۰۸/۱۷ بدون نظر 10164 نمایش دسته کیفری

دیدگاه کاربران

هنوز کسی نظری ارسال نکرده است.شما اولین نفر باشید.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


مطالب مرتبط