وکیل پرونده تعزیرات اصفهان

ارسال شده توسط وکیل پایه یک دادگستری در ۱۴۰۱-۰۲-۲۵
۳.۳
(۶)

در این نوشتار در صدد آنیم ضمن ذکر نکاتی در خصوص قوانین سازمان تعزیرات حکومتی وکیل پرونده تعزیرات اصفهان را نیز به شما معرفی کنیم تا بتوانید از ایشان در پرونده های خود کمک بگیریدسازمان تعزیرات حکومتی یکی از مراجع تابعه و تحت نظر وزارت دادگستری میباشد.سازمان تعزیرات حکومتی به دلیل نقش مهمی که در جامعه دارد دارای یک قانون مجزا و مستقل میباشد.

وظایف سازمان تعزیرات حکومتی

وکیل پرونده تعزیرات اصفهان بیان میدارد این سازمان به تخلفات مختلفی رسیدگی میکند که عبارتند از :

۱)گرانفروشی

۲)کم فروشی و تقلب

۳)احتکار عرضه خارج از شبکه

۴)عدم درج قیمت

۵)اخفاء و امتناع از عرضه کالا

۶)عدم اعلام موجودی

۷)فروش اجباری

۸)نداشتن پروانه کسب و یا بهره برداری

۹)عدم اجرای تعهدات وارد کننده ها و تولید کننده ها در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی

۱۰)عدم اجرای ضوابط قیمت گذاری

۱۱)عدم صدور فاکتور

قانون در مواردی از امور بهداشت و درمان،سازمان تعزیرات حکومتی را مسئول رسیدگی قرار داده است.

موارد پزشکی و بهداشتی به صورت زیر است:

۱)ایجاد موسسه پزشکی غیر مجاز توسط اشخاص فاقد صلاحیت(اشخاص کلاهبردار کسانی که به اسم موارد پزشکی خیلی از موارد دیگر را انجام میدهد.)

۲)ایجاد موسسه پزشکی توسط افراد متخصص بدون اخذ پروانه

۳)خودداری بیمارستان ها از پذیرش و ارائه خدمات اولیه به بیماران اورژانس( در یکسری از موارد از لحاظ مادی ممکن است اشخاص به بیماران کمک نکند که متاسفانه در یکسری از بیمارستان ها این موارد دیده شده است.)

۴)ایجاد و ارائه خدمات مازاد بر احتیاج

۵)دخل و تصرف در صورتحساب و دریافت اضافه از نرخهای اعلام شده.

۶)بکارگیری متخصصین و صاحبان حرف پزشکی و پیرا پزشکی فاقد مجوز قانونی.

۷)بکارگیری افراد فاقد صلاحیت حرفه ای در موسسات پزشکی.

۸)ترک موسسه پزشکی توسط مسئولین فنی در ساعات مقرر.

۹)تعطیل غیر موجه مطب یا موسسه پزشکی بدون اطلاع نظام پزشکی‌.

۱۰)نپذیرفتن بیماران بیمه ای

۱۱)ورود و عرضه دارو بدون اخذ مجوز از وزرات بهداشت.

۱۲)تاسیس داروخانه بدون اخذ پروانه.

۱۳)اداره داروخانه بدون حضور مسئول فنی.

۱۴)عدم حضور مسئول فنی داروخانه در ساعت مقرر.

۱۵)تهیه و تدارک دارو از منابع غیر مجاز

۱۶)ارائه دارو بدون نسخه پزشک(حتی اگر بیمار اصرار کرد نباید بدون ارائه نسخه پزشک دارو داد زیرا یکسری از افراد از داروهایی از قبیل ترک مواد مخدر سو استفاده خواهند کرد.)

۱۷)افزایش نرخ رسمی دارو و گرانفروشی.

۱۸)عدم درج قیمت دارو در نسخه پزشک‌‌.

۱۹)عرضه و فروش اقلام غیر متعارف داروخانه.

۲۰)خودداری از عرضه دارو(خصوصا در موارد ضروری مانند امروزه اگر مواردی که برای بیماری کرونا لازم است عرضه نشود موجب هرج و مرج و انتشار بیشتر بیماری خواهد شد.)

۲۱)خودداری داروخانه ها از ارائه خدمات در ساعات تعیین شده برای آنان

۲۲)عرضه خارج از شبکه ملزومات پزشکی.

۲۳)افزایش نرخ رسمی ملزومات پزشک.

۲۴)عرضه خارج از شبکه قانونی شیر خشک.

وکیل پرونده تعزیرات در اصفهان

رسیدگی بدوی برای سازمان تعزیزات حکومتی

وکیل پرونده تعزیرات اصفهان بیان میدارد شعب بدوی سازمان تعزیرات حکومتی در موارد زیر شروع به رسیدگی میکنند :

گزارش سازمان های بازرگانی،گزارش اتحادیه و واحد های بازرسی و نظارت مجامع امور صنفی،گزارش انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان،گزارش  سازمان بازرسی کل کشور و سایر مراجع قضایی و دولتی و انتظامی و شکایت اشخاص حقیقی یا حقوقی.

درباره شکایت اشخاص حقیقی یا حقوقی و گزارش سازمان بازرسی،کل کشور و سایر مراجع قضایی،دولتی و انتظامی،شعب بدوی یک نسخه از گزارش ارایه شده را به سازمان های بازرگانی ارسال می کنند تا حداکثر ظرف ۱۵روز نظرات کارشناسی خود را به شعبه مربوط منعکس کنند.

نحوه ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی چگونه است؟

  ثبت شکایات در سازمان تعزیرات حکومتی از طریق تارنمای www.t135.ir، شماره تماس ۱۳۵ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ قابل انجام است.

مدت زمان رسیدگی به پرونده های بدوی چقدر است؟

در سازمان تعزیرات حکومتی اصل بر رسیدگی فوری است و جلوگیری از اطاله دادرسی، نظارت بر وقت های رسیدگی، تجدید اوقات و بهبود متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها، متضمن رعایت الزامات و مقررات و مواعد قانونی همواره در دستور کار قرار دارد و با توجه به وضعیت و نوع پرونده، مدت زمان رسیدگی متفاوت است و نمی توان زمان مشخصی تعیین نمود، لیکن مقنن در ماده ۷۲ قانون نظام صنفی ادارات تعزیرات حکومتی را مکلف نموده حداکثر ظرف دو هفته در جلسه ای با دعوت از شاکی و مشتکی عنه به پرونده رسیدگی و طبق قانون نظام صنفی حکم مقتضی صادر نماید؛ همچنین در ماده ۴۵ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مقرر گردیده تعزیرات حکومتی و شعب تجدیدنظر آن ظرف یک ماه از زمان تحویل پرونده باید رسیدگی و رای نهایی را صادر نمایند.

شرایط اعتراض به رای بدوی چیست؟

اعتراض به آرای بدوی مطابق موازین و مقررات قانونی است و انواع آن در پرونده­ های مختلف کالا و خدمات، بهداشتی و قاچاق کالا و ارز متفاوت است. از شاخص ­ترین شروط آن می­توان غیر قطعی بودن رای بدوی صادره، ادعای خلاف شرع یا قانون بودن رای و … را می­توان نام برد.

ساختار شعب تجدیدنظر در استان­ها و ستاد چگونه است؟

وکیل پرونده تعزیرات اصفهان عنوان میدارد برابر چارت سازمانی و آیین­ نامه ا­ی مصوب، شعب تجدیدنظر این سازمان با حضور یک نفر رئیس و دو نفر مستشار تشکیل می­گردد و جلسه با حضور رئیس و حداقل یک نفر از مستشاران رسمیت یافته و رای صادره با نظر موافق حداقل ئو نفر از اعضاء معتبر و لازم ­الاجرا خواهد بود.

آیا می­توان به آرای صادره تجدیدنظر اعتراض کرد؟

در پرونده­های غیر از قاچاق کالا و ارز، مرجع رسیدگی به اعتراض به آرای قطعی شعب عالی سازمان است که تشریفات آن مطابق با ماده ۲۳ آیین­نامه سازمان و دستورالعمل مصوب خواهد بود.

ضمانت اجرایی احکام صادره در تعزیرات حکومتی چیست؟

اجرای احکام قطعی و لازم ­الاجرای شعب تعزیرات حکومتی مطابق با قانون نحوه اجرای محکومیت­ های مالی و آیین­نامه مربوطه و سایر قوانین موضوعه می­ باشد.

سرنوشت کالا هایی که ضبط می­شود چیست؟

طبق نظر وکیل پرونده تعزیرات در اصفهان تعیین تکلیف اشیاء و اموال مکشوفه که دلیل یا وسیله­ی ارتکاب تخلف بوده یا از تخلف تحصیل شده و یا حین ارتکاب استعمال شده و یا برای استعمال اختصاص داده شده است با شعبه صادر کننده­ ی رای است و رئیس شعبه در آرای صادره­ی قطعی تکلیف آن را مشخص می­ نماید و عمدتاً کالاهایی که ضبط می­شوند یا تحویل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خواهند شد یا این که به نفع دولت ضبط و در اختیار سازمان جمع­ آوری و فروش اموال تملیکی قرار می ­گیرد.

وکیل پرونده تعزیرات در اصفهان و نایین

نحوه دریافت جریمه ها در محل تخلف چگونه است و آیا مراجعه کنندگان می توانند در خواست پرداخت نقدی جریمه کنند؟

جریمه‌های اصداری در واحدهای اجرای احکام از طریق دستگاه‌های کارت خوان (pos) مستقر در شعب و اجرای احکام و یا مراجعه به بانک ملی و تحویل فیش بانکی اخذ می‌گردد و به منظور تسهیل در پرداخت و عدم مراجعه اشخاص به ادارات، امکان پرداخت وجوه از طریق دستگاه‌های سیار در محل تخلف نیز فراهم گردیده است. ضمناً پیش بینی می‌شود در آتیه‌‌ای نزدیک، پرداخت جرایم از طریق اپلیکشن‌های رایج تلفن های همراه مانند آسان پرداخت و درگاه اینترنتی نیز میسر گردد.

مضافاً یادآوری می‌گردد با توجه به راههای پرداخت الکترونیکی جرایم، اخذ هرگونه وجهی توسط کارکنان سازمان تعزیرات حکومتی ممنوع بوده و در صورت تمایل به پرداخت نقدی جرایم، مراجعین می‌توانند با مراجعه به یکی از شعب بانک ملی، میزان جریمه و شماره حساب بانکی مربوطه را در فیشهای بانکی مربوطه درج و نقداً تحویل متصدی و تحویلدار بانک نمایند.

از چه تخلفات و جرایمی می توان به سازمان تعزیرات شکایت کرد؟

تخلفات موضوع قانون تعزیرات حکومتی- تخلفات موضوع قانون نظام صنفی- جرائم موضوع قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز – تخلفات موضوع قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی

چه زمانی تعزیرات حکم به مسدود شدن حساب صادر می کند و برای رفع مسدود حسابی چه باید کرد؟

دستور مسدود نمودن حسابهای بانکی به میزان محکومیت صادره، زمانی صادر می‌گردد که شخص در فرجه مقرر قانونی نسبت به پرداخت جریمه خود اقدام ننماید و در اینصورت وفق قانون نسبت به شناسایی اموال محکوم علیه که مکاتبه با بانکهای عامل یکی از این راههاست اقدام می‌شود. و درصورت اجرای کامل مفاد دادنامه اصداری، دستور رفع توقیف از اموال و رفع مسدودی حسابهای بانکی صادر می‌گردد.

آیا پس از تائید حکم درشعب تجدیدنظر، آرای صادره مجددا قابل اعتراض است؟

– آراء صادره در پرونده­های اتهامی قاچاق کالا و ارز: مطابق با قسمت اخیرالذکر تبصره ۳ ماده ۵۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آرای صادره از شعب تجدیدنظر قاچاق قطعی و لازم الاجراست و قابلیت اعتراض مجدد را ندارند.

– آرای صادره در پرونده­های غیر از قاچاق کالا و ارز: مطابق با تبصره ماده ۲۳ آیین نامه سازمان تعزیرات حکومتی در صورتی که محکوم علیه یا روسای سازمان تعزیرات حکومتی، آرای قطعی شعب تعزیرات را خلاف قانون بدانند، می­توانند با ذکر دلیل از وزیر دادگستری تقاضای رسیدگی مجدد نمایند. چنانچه وزیر تقاضا را وارد تشخیص دهد و یا راسا رای را غیر قانونی بداند پرونده را جهت رسیدگی به شعبه عالی تجدیدنظر که به همین منظور در مرکز تشکیل می­گردد ارجاع خواهد داد، رای این شعبه قطعی است.

معرفی وکیل پرونده تعزیرات

حسین یاوری وکیل پایه یک دادگستری استان اصفهان کارشناس ارشد حقوق خصوصی، وکیل بانک انصار سابق،شرکت دربند تهران در اصفهان، شرکت آریانوش زاگرس،شرکت کشت و گلزار صنعت که بیش از ۱۰۰۰ پرونده را در زمینه های حقوقی , کیفری , خانواده , ملکی را انجام داده و موفقیت های زیادی نیز در این خصوص کسب کرده است میتواند یکی از گزینه های مناسب برای انجام مشکلات حقوقی شما در خصوص پرونده های تعزیراتی شما در اصفهان و نایین باشد چرا که اطلاعات کاملی در این خصوص دارند.

جهت دیدن رزومه وی و نمونه آرایی که توسط ایشان اخذ گردیده میتوانید همین موارد را در اینترنت سرچ نموده تا به شخصه به این موضوع اطمینان پیدا کنید.

آدرس ایشان : اصفهان روبروی دادگستری کل-مجتمع وکلای دادمهر-طبقه ۴ -واحد ۴۴

شماره تماس: ۰۹۱۳۳۹۴۰۴۳۰

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

Average rating ۳.۳ / ۵. تعداد آرا: ۶

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

نوشته شده توسط وکیل پایه یک دادگستری تاریخ ارسال ۱۴۰۱/۰۲/۲۵ بدون نظر 1025 نمایش دسته کیفری

دیدگاه کاربران

هنوز کسی نظری ارسال نکرده است.شما اولین نفر باشید.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


مطالب مرتبط