وکیل پرونده کیفری اصفهان

ارسال شده توسط وکیل پایه یک دادگستری در ۱۴۰۰-۱۱-۲۳
۰
(۰)

دعاوی کیفری چیست ؟وکیل پرونده کیفری اصفهان بیان میدارد باید گفت دعوایی که فرد برای اعلام وقوع جرم به مراجع قضایی یا مجازات فرد مجرم مطرح می کند ، دعوای کیفری است . در واقع دعوای کیفری زمانی که یکی از عناوینی که در قانون مجازات اسلامی جرم شناخته شده و برای آن مجازات تعیین گردیده مطرح می شود . از جمله عناوین مجرمانه مانند : قتل ، کلاهبرداری ، خیانت در امانت ، جعل ، فحاشی ، توهین و  ….. می باشد.

به طور کلی اقدامی که به موجب آن شخص یا اشخاصی که به واسطه ی رفتار دیگری، جان، مال، آبرو وی مورد تعرض قرار گرفته است، به جهت احقاق حق و جلوگیری از اقدامات متعرض به محاکم قضایی متوسل شود را دعوا یا شکوائیه کیفری می گویند.

چه مواردی مشمول دعاوی کیفری می شوند؟

وکیل پرونده کیفری اصفهان

مساله ای که موجب تفاوت بین دعاوی حقوقی، خانواده و کیفری از یکدیگر می باشد؛ تفاوت در منشا و منبع ایجاد حق و موضوع مورد حکم این قبیل دعاوی از یکدیگر می باشد. وکیل پرونده کیفری اصفهان میگوید در دعاوی کیفری منشا ایجاد حق از جرم و جنایت سرچشمه می گیرد.

در حالی که دعاوی حقوقی و خانواده از ارتباط و مراوده افراد با یکدیگر در امور قراردادها، اسناد، رابطه ی زوجیت و… به وجود خواهد آمد.

همچنین موضوع مورد حکم دعاوی کیفری اصولا محدود به جبران خسارت مالی، حبس، شلاق، تبعید، جزای نقدی و… بسته به نظر قاضی و البته مجازات قانونی جرم ارتکابی می باشد.

برای مثال در جرم کلاهبرداری، علاوه بر تعیین حبس بین یک تا هفت سال برای مرتکب جرم، جزای نقدی معادل اموالی که با کلاهبرداری حاصل شده است، استرداد کلیه اموال و منافعی که از اموال مال باختگان حاصل شده است به صاحبان آنها محکوم می شود.

همچنین در صورت محکومیت کیفری شخص در صورت اشتغال در مشاغل دولتی از خدمت منفصل می شود و بسته به نوع جرم حتی پس از اجرای مجازات (در مثال فوق تحمل حبس ملاک است) از یک سری حقوق اجتماعی محروم می شود.

برای مثال تا مدت زمانی نمی تواند در ادارات دولتی استخدام شود، نمی تواند به مشاغلی همچون قضاوت و وکالت اشتغال یابد و…

جدای از تمامی مجازات ها و محرومیت فوق در صورت محکومیت یک دعوای کیفری، قانون این اختیار را برای قاضی صادر کننده به وجود آورده است که علاوه بر حکم مجازات قانونی جرم که می تاند حبس، شلاق، جزای نقدی یا … باشد، با توجه به جرم ارتکابی، وی را ملزم به انجام رفتار های دیگری بنماید.

برای مثال مجرم را از رانندگی با وسایل نقلیه موتوری یا داشتن دسته چک منع نماید، یا مجرم را ملزم به تحصیل یا یادگیری حرفه و شغلی محکوم نماید.

وکیل پرونده کیفری اصفهان

چگونه اقدام به طرح دعوای کیفری نماییم؟

در این خصوص لازم است که شاکی با به همراه داشتن کلیه مدارک ثابت کننده ادعای خود، به دادسرای محل وقوع جرم مراجعه نموده و پس از پرداخت هزینه دادرسی (صد هزار ریال) نسبت به ثبت دعوا و شکوائیه ی خود اقدام نماید.

همچنین می تواند با مراجعه به هریک از دفاتر خدمات قضایی و پرداخت هزینه دادرسی نسبت به ثبت شکوائیه خود اقدام نماید.

طریقه و روند رسیدگی به دعاوی کیفری چگونه است؟

به طور کلی رسیدگی در امور کیفری در قانون و رویه قضایی ما به صورت دو مرحله ای می باشد.

یعنی اگر شخصی نسبت به علیه شخص یا اشخاصی یک دعوا و شکوائیه کیفری مطرح نماید، ابتدا برای انجام تحقیقات مقدماتی از متهم، شاکی، شهود و مطلعین و به طور کلی بررسی دلایل و مدارک توسط بازپرس و دادسرا صورت خواهد گرفت.

و چنانچه بازپرس پس از پایان رسیدگی به موضوع با توجه به محتویات پرونده، نظر بر جرم بودن عمل ارتکابی و قابل انتساب بودن جرم به متهم و مظنونین در پرونده می باشد، با صدور قرار جلب دادرسی، پرونده را نزد دادستان فرستاده تا دادستان نیز درصورت هم عقیده بودن با او با صدور کیفر خواست، موضوع را به دادگاه های کیفری ارسال نماید.

پس از ارسال پرونده به دادگاه کیفری، قاضی رسیدگی کننده می توانند مجددا تحقیقات از طرفین به عمل آورد، و در نهایت اگر اقدام دیگری را لازم نداند با صدور حکم رسیدگی به دعوا را خاتمه دهد.

اما در برخی از موارد، مطابق با قانون آئین دادرسی کیفری؛ پرونده در دادسرا به جهت انجام تحقیقات ارسال نمی شود بلکه مستقیما برای رسیدگی پرونده به دادگاه ارجاع داده می شود.

این موارد عبارتند از:

جرائمی که مجازات آنها حداکثر تا شش ماه حبس تعزیری باشد،جرائم منافی عفت، جرائمی که مرتکب آن اطفال زیر پانزده سال باشند، جرائمی که در شهرهای کوچک (بخش) ارتکاب یافته که فاقد دادسرا باشند.

یک وکیل کیفری چه وظایفی دارد؟

وکیل پرونده کیفری اصفهان میگوید از مهم ترین وظایفی که وکیل کیفری بر عهده دارد این است که اقامه ی دعوی کند، به این صورت که با تنظیم کردن شکواییه ای مطالبات و خواسته های موکل خود را مطرح کند.
وظیفه ی دیگر او این است که برای موکل خود دفاعیه تنظیم نماید. یعنی ممکن است بر علیه کسی شکواییه تنظیم و ابلاغ شده باشد، در این صورت شخص که مورد اتهام قرار گرفته است می تواند به یک وکیل متخصص در امور کیفری مراجعه نموده تا از وی دفاع کند.
لازم به ذکر است که وکیل کیفری حتی در زمان بازجویی و دادرسی هم می تواند نقش موثری داشته باشد و به طریقی برای موکل خود که متهم شده است تخفیف در مجازات تهیه کند.
باید متذکر شد که وظیفه ی دفاع از موکل تنها مختص به جرم خاصی مثل قتل نیست و وکیل کیفری در همه ی جرایم مثل سرقت، زورگیری، غارت و … در دادگاه یا دادسرا برای دفاع از موکل خود حضور یابد و پرونده را پیگری کند.

استفاده از تجربیات وکیل کیفری چه مزیت هایی دارد؟

• در پرونده های کیفری، برخلاف پرونده های حقوقی که این امکان وجود دارد بدون آن که موکل در جلسه ی رسیدگی حضور داشته باشد، وکیل به نیابت از او در جلسه حضور یابد، ممکن نیست که متهم در جلسه ی دادرسی غیبت کند. در حقیقت امور کیفری از این قاعده مستثنی هستند و متهم حتما باید در جلسه دادرسی حضور داشته باشد.

علت این امر آن است که تنها خود متهم است که می تواند پاسحگوی اتهامات وارده باشد و این امر قابل توکیل نیست. در واقع وکیل کیفری زمانی می تواند ورود پیدا کند که تحقیقات اولیه و مراحل دادرسی پایان یافته باشد.

• وکیل این امکان را دارد که شکواییه ای که علیه موکلش صادر و به موجب آن متهم شناخته شده است را مورد بررسی قرار دهد و چنانچه محکوم شد مجازات او را تجدیدنظر خواهی کند.

• در صورتی که از وکیلی که در زمینه های کیفری و جنایی تخصص دارد استفاده شود، باعث می شود که دفاع بهتری ارائه شود در دادگاه، و یا آن که شکایت نامه را به صورتی تنظیم کند که به نفع موکل خود باشد و همچنین می تواند لایحه و اظهارنامه بهتری تنظیم نماید.

• چنانچه کسی در زمان روبرویی با مسائل کیفری، از وکیل متخصص در این زمینه بهره ببرد، به علت آن که تنها یک بار می توان در خصوص یک حقی شکایت نمود، اگر بدون داشتن وکیل رای اشتباه صادر شود دیگر نمی توان مجددا دعوا را مطرح کرد. پس بهتر آن است که از همان ابتدا با مشورت و طبق توصیه های وکیل کیفری پیش رفت.

معرفی وکیل پرونده کیفری در اصفهان !

در ادامه به معرفی تعدادی از وکیل پرونده کیفری اصفهان می پردازیم که در سایت کانون وکلای دادگستری اصفهان نیز قابل استعلام است :

۱- حسین یاوری

حسین یاوری کارشناس ارشد حقوق خصوصی چهار سال سابقه بعنوان وکیل بانک انصار و میانگین ۳ سال در شرکت های تجاری دارای سابقه وکالت و مشاوره حقوقی می باشد . وی سابقه انجام بیش از ۱۰۰۰مرحله رسیدگی پرونده حقوقی ، کیفری ، خانواده ، ثبتی ، امور حسبی را داراست.

سوابق و تجربیات وکیل حسین یاوری در موضوعات مختلف شکایت کیفری ، سرقت، قتل، جعل، ضرب و جرح ، نشر اکاذیب ، سوء استفاده از سند مجعول، غصب عناوین و مشاغل، تخریب، ارتشاء، ربا، کلاهبرداری، توهین، ایجاد مزاحمت برای بانوان، رابطه نامشروع ، ترک انفاق ، تدلیس در ازدواج ، مزاحمت تلفنی خیانت در امانت و …  پرونده‌های متعدد کیفری با تکیه بر تعهد کاری و پیگیری‌های مستمر برای موکلین عزیز در اصفهان ارائه داده است. جهت دیدن نمونه آرایی که با دفاع این وکیل بدست آمده است از قسمت نمونه آرا دیدن فرمایید.

آدرس دفتر وکالت : اصفهان ، خیابان نیکبخت غربی ، روبروی دادگستری ، مجتمع تجاری اداری وکلا ، طبقه ۴ ، واحد ۴۴

شماره رزرو نوبت مشاروه : ۰۹۱۳۳۹۴۰۴۳۰

۲- حامد امیری

حامد امیری وکیل پایه یک دادگستری و فارغ التحصیل رشته حقوق قضایی با بیش از یک دهه تجربیات ارزشمند در ارائه خدمات وکالتی در اصفهان با بهره گیری از دانش و اطلاعات علمی گزینه ای مناسب جهت انتخاب وکیل کیفری اصفهان از نظر مردم می باشد .

آدرس دفتر وکالت : اصفهان، خیابان سجاد، ابتدای خیابان قائم مقام فراهانی، مجتمع شیخ بهایی، طبقه اول، واحد۱۱ .

۳- مریم پارسا

مریم پارسا وکیل دادگستری اصفهان و مشاورحقوقی، دانش آموخته رشته حقوق خصوصی، مشاور و مددکار مرکز مشاوره آرامش، مشاور پلیس اصفهان و دارای پروانه وکالت از کانون وکلای اصفهان می‌باشد.

آدرس دفتر وکالت : اصفهان ، چهارباغ خواجو ، ساختمان صدر خواجو ، واحد ۱۱۲

۴- علی شیرزاده

فارغ التحصیل رشته حقوق قضایی در مقطع کارشناسی و دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دارای پروانه وکالت پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی از کانون وکلای اصفهان و دارای حدود ۱۳ سال سابقه وکالت در امور کیفری ، حقوقی ، خانواده ، امور ثبتی ، چک و سفته قراردادها و مطالبات در هر نقطه از کشور .

آدرس دفتر وکالت : اصفهان ، خیابان شهید نیکبخت روبه روی دادگستری کل ، ساختمان دیبا طبقه ی ۴ واحد ۸

۵- علیرضا شیشه گر

علیرضا شیشه گر وکیل پایه یک دادگستری و فوق لیسانس حقوق خصوصی با بیش از پانزده سال سابقه وکالت و صدها پرونده موفق با بهره گیری از تجربیات علمی و عملی و مباحث آکادمیک در جهت احقاق حقوق موکلین.

آدرس دفتر وکالت : اصفهان چهار باغ خواجو ، نبش کوچه ۱۷ ، ساختمان احسان طبقه ۳ واحد ۶

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

Average rating ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

نوشته شده توسط وکیل پایه یک دادگستری تاریخ ارسال ۱۴۰۰/۱۱/۲۳ بدون نظر 336 نمایش دسته کیفری

دیدگاه کاربران

هنوز کسی نظری ارسال نکرده است.شما اولین نفر باشید.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


مطالب مرتبط