ویژگیهای یک وکیل خوب در اصفهان

ارسال شده توسط وکیل پایه یک دادگستری در ۱۳۹۸-۰۵-۲۱
۰
(۰)

این روزها با توجه به شرایط اقتصادی و فرهنگی کمتر خانواده ای است که به نوعی درگیر پرونده های قضایی نباشد. بدیهی است که همگان تسلط بر قوانین ماهوی و شکلی ندارند و مقتضای عقل است که دفاع از حقوق به وکیل مجرب سپرده شود. بنابراین باید ویژگیهای یک وکیل خوب در اصفهان

بیشتر افراد علاقه مند هستند که پرونده های خود را به یک وکیل خوب در اصفهان محول کنند. شرایط وکلا بسیار شبیه به پزشکان است و همانطور که در بیماری‌های سخت انسان به هر پزشکی اعتماد نمی کند در انتخاب وکیل هم باید دقت زیادی وجود داشته باشد.

گاهی دیده شده است که افرادی با سوء استفاده از نا آگاهی مردم، خود را وکیل دادگستری معرفی و مبالغ هنگفتی را به عنوان حق الوکاله از آنان گرفته اند. در صورتی که، هیچ مجوزی برای وکالت در دادگاه ها نداشته و با وعده های پوچ و بی اساس از جمله وجود آشنایی با برخی افراد دارای نفوذ، اقدام به اخاذی و به اصطلاح کار چاق کنی کرده‌اند.

وکالت در اصطلاح حقوقی

قانون مدنی وکالت را چنین تعریف کرده است : وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین طرف دیگر را بر انجام امری نایب خود قرار می دهد. با انعقاد عقد وکالت، وکیل و موکل در برابر یکدیگر حق و تکلیف یافته، دارای روابط حقوقی، وظایف و مسئولیت های متقابلی می شوند.

ویژگیهای یک وکیل خوب در اصفهان

بیشتر افراد نیز علاقه مند هستند که پرونده های خود را به یک وکیل خوب در اصفهان محول کنند. در خصوص لزوم استفاده از وکیل متبحر بسیار سخن گفته شده است و اما هنوز استفاده از خدمات وکیل پایه یک دادگستری رواج نیافته است .بی شک اگر مردم مزایای استفاده از یک وکیل خوب را میدانستند به هبچ وجه خود اقدام به طرح دعوا یا دفاع نمینمودند و با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم نمیکردند.

مهم‌ترین ویژگی یک وکیل خوب در اصفهان مورد اعتماد بودن وی می باشد.

این امر مستلزم وجود صداقت، امانت و احساس مسئولیت پذیری در وکیل می باشد.  وکیلی که از نظر اخلاقی تمام محاسن را دارا باشد اما فاقد تخصص و علم کافی باشد، نمی تواند به نحو مقتضی از حقوق موکل خود دفاع کند. بنابراین وکیلی را می توان مورد تایید قرارداد که هم از نظر سلامت اخلاقی مورد وثوق باشد و هم تخصص کافی در اموری که به وی سپرده می شود را به دست آورده باشد.

سایر ویژگی های یک وکیل خوب در اصفهان

تحقیق کنید زیرا باید از توانایی علمی ، شهرت ، تجربه ، حسن اخلاق و  سایر خصوصیات یک وکیل خوب مطمئن شوید تابتوانید که پرونده ای که گاه سرنوشت زندگی شمارا رغم خواهد زد ، به دستان با  کفایت وی بسپاید.
هیچگاه صرفاً به تبلیغاتی که یک وکیل کرده است اکتفا نکنید. تبلیغات  معیار و ملاک مناسبی برای تحقیق نیستند. می توانید به کانون وکلای دادگستری مراجعه کنید و در مورد سابقه وکیلی که قصد انتخاب آن را دارید مطلع شوید.یا از شخص ایشان ارائه رزومه و نمونه آرا ایشان را بخواهبد.
 سن و جنس وکیل (زن یا مرد بودن) ملاک ومعیار مناسبی برای خوب بودن یا بد بودنوکیل نیست . گاهی اوقات یک وکیل تحصیل کرده جوان بسیار می تواند از یک وکیلسالخورده و به ظاهر با تجربه به کار شما بیاید.  زن یا مرد بودن وکیل نیز خیلی اهمیت ندارد و ملاک علم ، شهرت وحسن خلق اوست.
کسی که عنوان وکیل و مشاورحقوقی را اخذ می کند علاوه براین که حداقل مدرک کارشناسی رشته حقوق رادارد ، مراحل بسیار سخت کانون وکلا را برای دریافت پروانه گذرانده است.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

Average rating ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

نوشته شده توسط وکیل پایه یک دادگستری تاریخ ارسال ۱۳۹۸/۰۵/۲۱ 2 نظر 2517 نمایش دسته تجاری, حقوقی, خانواده, کیفری, ملکی, وصول مطالبات

دیدگاه کاربران

حمید بارانی در تاریخ ۱۳۹۸/۹/۱۲

سلام من یه گوشی پیدا کردم خراب بود کردم درستش کردم سیمکارتش سوخته بود وقتی کدش رو شکوندم اطلاعاتش پاک شد منم گوشیم چندروزی خراب بود مجبوری ازش استفاده کردم الان بعد چندماه گشتم توی محلی که گوشی مفقودشده بود صاحبش پیدا کردم الان غافل ازاینکه صاحب گوشی شاکی من شده منم خبر نداشتم که گوشیمو دزدیدن درصورتی که مفقودی بودحکم دستگیری ام صادر شده شاکی هم راضی شده که گوشی رو پس بگیره وشکایت رو هم پس بگیره چون گوشی مفقودی بود نه دزدی وگردن گرفت که گمش کرده بود نه دزدیدنش ولی هنوز برگه احضاریه برای من نیونده واز زبان خودش شنیدم

وکیل پایه یک دادگستری در تاریخ ۱۳۹۸/۹/۱۲

جرم سرقت غیر قابل گذشت است و رضایت شاکی از موجبات تخفیف میباشد فلذا بهترین کار مراجعه و دفاع است .با توجه به اینکه صحبتهایی که میکنید از لحاظ قوانین بعضا جرم میبیاشد الزاما از وکیل استفاده کنید


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


مطالب مرتبط