سه طلاقه کردن چیست؟ و شرایط قانونی آن

ارسال شده توسط وکیل پایه یک دادگستری در ۱۴۰۱-۰۶-۱۷
۳.۳
(۳)

همانطور که میدانید طلاق منفور ترین حلال نزد خداوند است. طلاق شرایط و ضوابطی دارد. در ادامه مطلب با بهترین وکیل خانواده در اصفهان همراه باشید. تا اطلاعات کافی درباره موضوع سه طلاقه کردن چیست؟ و شرایط قانونی آن چگونه است در اختیارتان قرار دهیم.

طلاق

یکی از روش های جدایی نکاح دائم طلاق است. بنا بر قانون مرد میتواند هر زمانی که خواست از اختیار خود استفاده کند. و ازدواجش را خاتمه ببخشد و زن چاره‌ای جز همراهی ندارد. این حق قانونی را میتواند مرد از طریق وکالت در طلاق به همسر خود بدهد. در این صورت در واقع حق طلا با زن است. و زن میتواند هر زمان که اراده کرد. از همسر خود جدا شود.

سه طلاقه کردن چیست؟ و شرایط قانونی آن

سه طلاقه کردن و شرایط قانونی آن

طبق ماده ۱۰۵۷ قانون مدنی اگر زنی ۳ بار به صورت پیاپی با همسر خود ازدواج کند. برای بار چهارم نمیتواند با او ازدواج کند. زیرا ازدواج او با همسر سابقش حرام است. فقط در صورتی میتواند برای بار چهارم با همسر سابق خود ازدواج کند. که به عقد دائم مرد دیگر در آید که در اصطلاح به آن محلل میگویند. پس از ازدواج با محلل بعد از وقوع نزدیکی اگر به واسطه طلاق یا فوت مرد از هم جدا شوند. زن میتواند برای بار چهارم با همسر سابق خود ازدواج کند.

تکلیف مهریه در سه طلاقه کردن

تکلیف مهریه در هر ۳بار ازدواج معلوم است. و مثل یک ازدواج عادی و طلاق عادی است. هر بار ازدواج مهریه خود را دارد و در هربار جدایی مرد باید مهریه بپردازد. سه طلاقه از پرونده هایی است که امروزه خیلی کم اتفاق می افتد.

شش طلاقه و نه طلاقه

سه طلاقه کردن چیزی عجیب است و کمتر کسی است که برای بارچهارم به همسر سابق خود رجوع کند. اما بهترین وکیل خانواده در اصفهان بیان میکند که قانون هایی برای ازدواج های بار ۶ و ۹ هم وجود دارد. یعنی بعد از طلاق ششم اگر زن بخواهد مجدد به همسر خود رجوع کند. باید ازدواج محلل صورت گیرد و بعد از وقوع نزدیکی به واسطه طلاق و فوت جدایی حاصل شود. تا بتواند به همسر سابق خود برگردد. در صورتی که زن برای بار ننهم هم طلاق از همسر خود جدا شود. دیگر ازدواج مجدد آن ها حرام موبد است. یعنی ازدواج محدد برای آن ها تا اد حرام است و ازدواج محلل هم دیگر تاثیری نخواهد داشت.

سه طلاقه کردن چیست؟ و شرایط قانونی آن

سه طلاقه کردن در فقه شیعه و فقه سنت

در فقه شیعه مرد به یکباره نمیتواند زن را ۳ طلاقه کند. مثلا اگربه همسر خود ۳ مرتبه بگوید طلاقت دادم به معنی ۳ طلاقه کردن نیست. در صورت وجود همه شرایط فقط ۱ طلاق محسوب میشود. اما در فقه اهل سنت به یکباره ۳ طلاقه کردن رواج دارد. یعنی اگر مردی در طلاق اول به همسر خود ۳ مرتبه بگوید طلاقت دادم در واقع به معنای آن است که زن و مرد ۳ مرتبه بهم رجوع کرده و طلاق گرفته اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

Average rating ۳.۳ / ۵. تعداد آرا: ۳

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

نوشته شده توسط وکیل پایه یک دادگستری تاریخ ارسال ۱۴۰۱/۰۶/۱۷ بدون نظر 760 نمایش دسته کیفری

دیدگاه کاربران

هنوز کسی نظری ارسال نکرده است.شما اولین نفر باشید.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


مطالب مرتبط