بررسی پلمپ و فک پلمپ و نکات آن

ارسال شده توسط وکیل پایه یک دادگستری در ۱۴۰۱-۰۹-۱۵
۴.۵
(۴)

حتما با واژه پلمپ و فک پلمپ آشنا هستید. همانطور که میدانید در هر مکانی که اقدامات غیر قانونی صورت گیرد حتی اگر خانه باشد. مراجع قضایی بر اساس نیاز میتوانند آن را پلمپ کنند. در ادامه بهترین وکیل در اصفهان در خصوص پلمپ و فک پلمپ و نکات قانونی آن اطلاعاتی را در اختیارتان قرار خواهد داد.

پلمپ و فک پلمپ چیست؟

همانطور که میدانید پلمپ کردن یک مکان در واقع یعنی مانع فعالیت آن شدن و تعطیلی آن که فقط با فک پلمپ میتوان آن را برطرف کرد. بهترین وکیل در اصفهان در خصوص فک پلمپ بیان میکند. فک پلمپ یعنی اجازه قانونی برای باز شدن و شروع مجدد مکانی که پلمپ و بسته شده بود. در ادامه بهترین وکیل در اصفهان مواردی که موجب پلمپ خواهد شد را ذکر میکند.

موارد پلمپ شدن یک واحد صنفی

  • اگر پروانه کسب واحد صنفی با حیطه فعالیت آن منطبق نباشد. بهترین وکیل در اصفهان بیان میکند. برای مثال اگر شما پروانه کسب پوشاک دارید. اما به فروش لوازم آرایشی مشغول باشید. در این صورت پروانه کسب شما با حیطه فعالیت شما منطبق نیست. و میتواند برایتان دردسرساز باشد.
  • اگر بدون هیچ دلیلی یک واحد صنفی بیش از ۱۵ روز تعطیل باشد. و این تعطیلی موجب دردسر برای مصرف کنندگان شود.
  • اگر واحد صنفی به تکالیفی که قانون نظام مقرر کرده عمل نکند.
  • اگر واحد صنفی حق عضویت را به اتحادیه صنف خود پرداخت نکند.
  • اگر واحد صنفی به قوانین و مقرراتی که اتحادیه وضع کرده است عمل نکند.

چه مدت یک واحد صنفی پلمپ میشود؟

اگر واحد صنفی به هر یک از مواردی که در متن فوق بیان شد عمل کند. در این صورت به مدت ۱ تا ۶ هقته پلمپ خواهد شد. بهترین وکیل در اصفهان بیان میکند بعد از اتمام معین که در متن حکم ذکر میشود، واحد صنفی رفع پلمپ میشود.

اعتراض به پلمپ

در خصوص پلمپ واحد صنفی خوب است بدانید که ۱۰ الی ۲۰ روز قبل از پلمپ مراجع و ماموران قضایی اخطار خواهند داد. تا واحد صنفی و مکان مورد نظر خالی شود. بهترین وکیل در اصفهان بیان میکند مالک واحد صنفی میتواند بعد از تعطیلی به کمیسیون نظارت شکایت کند. اگر شکایتش پذیرفته شود. و موجه باشد اتحادیه ملزم به رفع پلمپ و جبران خسارت است. بهترین وکیل در اصفهان پیشنهاد میکند در این مسیر از یک مشاوره و یا یک وکیل مجرب کمک بگیرید.

بررسی پلمپ و فک پلمپ و نکات آن

مجازات شکستن پلمپ

حال که در معنای پلمپ و فک پلمپ را دریافتید. بهترین وکیل در اصفهان بیان میکند. باید بدانید که محلی که پلمپ شده را نمیتوان بدون انجام مراحل قانونی فک پلمپ کرد. اگر شخصی این عمل را انجام دهد. در واقع مرتکب جرم شکستن پلمپ خواهد شد. شکستن پلمپ مجازاتی دارد. که بهترین وکیل در اصفهان برای بیان آن به ماده ۵۴۳ قانون مجازات اسلامی اشاره میکند:

“هر گاه، محلی یا چیزی، بر حسب امر مقامات صالح رسمی، مهر یا پلمپ شده باشد. و کسی عالما و عامدا، آن‌ها را بشکند. یا محو نماید یا‌ عملی مرتکب شود. که در حکم محو یا شکستن پلمب تلقی شود. مرتکب، به حبس از سه ماه تا دو سال محکوم خواهد شد. در صورتی که مستحفظ آن، مرتکب شده باشد. به حبس از یک تا دو سال، محکوم ‌می‌ شود. و اگر ارتکاب به واسطه اهمال مستحفظ، واقع گردد. مجازات مستحفظ، یک تا شش ماه حبس، یا حداکثر (۷۴) ضرب شلاق خواهد بود.”

مدارک لازم برای فک پلمپ

بهترین وکیل در اصفهان بیان میکند. اگر واحد صنفیتان پلمپ شده است. برای طرح دعوای قانونی فک پلمپ باید به محاکم قانونی رجوع کنید. و مراحل دادرسی را انجام دهید. در این مسیر بهتر است از یک وکیل با تجربه و ماهر کمک بگیرید. همچنین مدارکی که برای پیشبرد هدفتان نیاز دارید. شامل تصویر مصدق سند مالکیت، تصویر مصدق سند مالکیت، به همراه داشتن کارت ملی جهت احراز هویت میشود. همچنین همراه خود کارت عابر بانک جهت پرداخت هزینه دادرسی داشته باشید.

مراحلی که شخص متضرر برای فک پلمپ باید انجام دهد

در متن فوق به مجازات شکستن پلمپ، مدارکی که برای فک پلمپ قانونی نیاز دارید اشاره کردیم. حال باید بدانید که برای فک پلمپ چه مراحلی را باید طی کنید. بهترین وکیل در اصفهان بیان میکند. در ابتدا باید به اتحادیه صنف خود مراجعه کنید. و تشکیل پرونده انجام دهید. مدارکی که در بخش فوق به آن اشاره کردیم. در این مرحله نیاز است. سپس باید گواهی ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم را ارائه دهید. همچنین به گواهی عدم سوء‌پیشینه و صلاحیت نظامی برای صنوف مشمول نیز نیاز است. و در نهایت نیز باید گواهی صلاحیت بهداشت محیط و کارت سلامت بهداشت فردی برای صنوف مشمول را نیز ارائه کنید.

نکات مربوط به پلمپ و فک پلمپ

لازم به ذکر است که شهرداری نیز میتواند یک مکان را پلمپ کند. البته برای پلمپ توسط شهرداری نیاز به حکم و مجوز صادر شده از کمیشیون ماده ۱۰۰ است. واسطه ماده ۱۰۰ شهرداری به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز میتواند آن مکان را پلمپ کند. بهترین وکیل در اصفهان نکته ای را بیان میکند. که اگر پلمپ بدون حکم یا مجوز از طریق سازمان و نهاد صالح انجام شده باشد. و شخصی آن را فک پلمپ کند. جرم مرتکب نشده است. چرا که از ابتدا پلمپ کردن به صورت قانونی انجام نشده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

Average rating ۴.۵ / ۵. تعداد آرا: ۴

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

نوشته شده توسط وکیل پایه یک دادگستری تاریخ ارسال ۱۴۰۱/۰۹/۱۵ بدون نظر 754 نمایش دسته کیفری

دیدگاه کاربران

هنوز کسی نظری ارسال نکرده است.شما اولین نفر باشید.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


مطالب مرتبط